تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۱۶۰۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت مرکزی:

صادرات ۱۵۸ میلیون دلار کالا از استان مرکزی به ۱۵ کشور همسایه و هندو چین در ۲ ماه نخست ۱۴۰۰

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۴ میلیون دلار در دوماهه ابتدایی سالجاری از استان مرکزی به ۷۴ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، جعفر اصغری با اعلام این خبر گفت: در سالجاری صادرات استان مرکزی یک میلیارد دلار هدفگذاری شده و در دوماهه ابتدایی سالجاری استان مرکزی با صادرات ۱۷۴ میلیون دلاری ۱۷ درصد هدفگذاری را محقق کرده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی درادامه افزود: براساس سیاست وزارت صمت هدف عمده مقصد صادراتی کالا‌های غیر نفتی استان مرکزی ۱۵ کشور همسایه، کشور‌های اوراسیا، هند و چین بوده است که باتوجه به این امر ۲۱۷ هزار تن کالا به کشور‌های مذکور صادر شده است.

اصغری درادامه خاطر نشان کرد: انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلورجات، پلی اتیلن سبک و سنگین، ایزوگام، شمش آلومینیوم، مقاطع فولادی، مواد غذایی، کاشی، سرامیک از جمله عمده کالا‌های صادر شده از استان در دوماهه ابتدایی سال جاری است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص صادرات به کشور‌های اوراسیا نیز گفت: پنج کشور روسیه، ارمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و بلاروس که به کشور‌های اوراسیا معروف هستند از شرکای اقتصادی استان مرکزی بوده و در سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت بعنوان کشور‌های هدف صادرات استان ارزش گذاری شده اند و در دوماهه ابتدایی سالجاری ۱۳ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و هفتصد هزار دلار از استان به این کشور‌ها صادر شده که در همین بازه زمانی توانسته ۴۲ درصد هدفگذاری سالجاری را محقق کند.

وی در خصوص دیگر شرکای تجاری استان مرکزی گفت: هند و چین نیز از دیرباز از شرکای تجاری استان مرکزی بوده اند و در ۲ ماهه ابتدایی امسال ۹۷۳ هزار تن کالا به ارزش ۸۳۸ هزار دلار به این دوکشور صادر شده و عمده کالا‌های صادرشده شامل مواد پتروشیمی و کالا‌های صنعتی بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خاتمه بیان کرد: درسالجاری امیدواریم با همت تولیدکنندگان استان و فراهم شدن زمینه صادرات هدفگذاری یک میلیادری استان را تحقق بحشیده ودر تولید ناخالص ملی در کنار تولید کنندگان سهم بسزایی داشته باشیم.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده