تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۱۶۰۷۲
سرویس خبر : انرژی
آثار خاموشی‌ها در صنعت فولاد:

ادامه مستمر خاموشی‌ها موجب تعدیل نیروی کار می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فرآورده‌های دیرگداز الماس پارس گفت: قطعی برق در کارخانه‌های صنعت فولاد موجب کاهش ظرفیت تولید و کاهش درآمد‌های تولیدی خواهد شد. در این فرایند، چون صنایع فولادی نمی‌توانند نیروی انسانی خود را حمایت کنند به تعدیل نیروی انسانی روی خواهند آورد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، محمد باوند وندچالی با اشاره به اثرات خاموشی‌ها بر صنعت فولاد تصریح کرد: در صنعت دیرگدازه‌ها برق انرژی در دسترسی است، اما این دسترسی باید بگونه‌ای باشد که قطعی برق به حداقل برسد، زیرا افزایش خاموشی‌ها موجب توقف خط تولید، کاهش تولید و در نهایت حداقل بهره وری خواهد شد.

وی افزود: صنعت فولاد صنعتی است که وابسته به انرژی برق است و این کمبود‌ها موجب خواهد شد کارخانه‌ها تولیداتشان را کاهش دهند و ظرفیت را کاهش دهند. تولیدکنندگان، چون قادر به حمایت از نیروی انسانی نیستند، مجبور به تعدیل نیروی انسانی خواهند شد و مشکلات آن‌ها بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های دیرگداز الماس پارس گفت: برخی از صاحبان صنعت دیرگدازه بویژه کارخانه‌های صنایع بزرگ دیرگدازه مولدبرق و ژنراتور دارند، اما تعداد آن‌ها انگشت شمار است و البته این ژنراتور‌ها نمی‌توانند بطور کامل منابع برق و انرژی یک واحد صنعتی تولیدی را تامین کند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده