تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۳۵۶
کد خبر: ۲۱۶۰۷۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بهار پر بار شرکت مس در تولید

رشد ۹.۵ درصدی تولید کاتد نسبت به دوره مشابه سال گذشته

‌می‌متالز - دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران بر اساس آمار تولید، تا پایان خردادماه سال جاری موفق به تولید ۷۵ هزار و ۵۷۹ تن کاتد مس شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۹.۵ درصدی برخوردار شده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، سعدمحمدی با اعلام این خبر و ضمن قدردانی از تلاش‌های پرسنل غیور و تلاشگر شرکت مس برای حفظ جریان صعودی در تولید، گفت: شرکت مس همچنین تا پایان خرداد‌ماه سال جاری ۹۴ هزار و ۹۹۵ تن آند مس تولید کرده است.

مدیرعامل شرکت مس تصریح کرد: همچنین مقایسه آمار تولید آند شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده افزایش ۳.۵ درصدی است.

به گفته سعدمحمدی تولید کنسانتره مس نیز در این دوره زمانی، رشد ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است، به‌طوری‌که شرکت مس تا پایان خردادماه ۳۲۲ هزار و ۸۰۱ تن کنسانتره مس تولید کرده است.

مدیرعامل شرکت مس در ادامه اظهار داشت: تا پایان خردادماه امسال تولید مس محتوی معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران از مجتمع‌های مس سرچشمه، میدوک و سونگون، درمجموع ۷۸ هزار و ۷۲۹ تن بوده است که در برابر برنامه تعریف‌شده رشد ۵ درصدی داشته است.

سعدمحمدی با بیان این‌که کل استخراج شرکت مس در طی این بازه زمانی درمجموع ۵۲ میلیون و ۶۲۱ هزار تن بوده است، گفت: این میزان استخراج در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تولید محصول جدید اسید سولفوریک در کارخانجات شرکت مس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۱۶ هزار و ۷۱ تن اسید تولید شده که ۳.۶ برابر تولید سال گذشته است.

سعدمحمدی در پایان به ثبت رکورد جدید در خردادماه امسال در مجتمع مس سرچشمه اشاره کرد و گفت: کارخانه ذوب سرچشمه در این ماه ۲۳ هزار و ۲۶ تن آند تولید کرده است که رکورد جدیدی در تاریخ این کارخانه محسوب می‌شود.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده