تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۱۶۱۰۵
سرویس خبر : انرژی

امارات تولید نفت خام خود را پایین می‌آورد

‌می‌متالز - شرکت نفت ملی ابوظبی (ادنوک) امارات به خریداران خود اعلام کرده ۱۵ درصد عرضه نفت خود را برای بارگیری در ماه سپتامبر کاهش می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، علی رغم این که انتظار می‌رود ائتلاف اوپک پلاس عرضه نفت خود را طی ماه‌های آینده افزایش دهد، شرکت نفت ملی ابوظبی (ادنوک) امارات قصد دارد تولید خود را برای بارگیری در ماه سپتامبر به طرز قابل توجهی پایین بیاورد.

ادنوک به خریداران خود اعلام کرده ۱۵ درصد عرضه نفت خود را کاهش می‌دهد. این رقم برای کاهش تولید در ماه سپتامبر بالاتر از ۵ درصد کاهش عرضه نفتی است که برای ماه اوت انتظار می‌رفت.

تمام درجات نفت خام امارات از جمله موربان، ام لولو، داس بلند و اپرزاکوم، ۱۵ درصد برای بارگیری در ماه سپتامبر کمتر عرضه می‌شوند.

ادنوک همچنین اعلام کرد تخمین می‌زند صادرات نفت آن برای ماه‌های جولای و اوت به ترتیب برابر با ۱.۰۷ و ۱.۱۰۵ میلیون بشکه در روز باشد. امارات بین سپتامبر ۲۰۲۱ و ژوئن ۲۰۲۲ صادرات نفت خود را به ۱.۱۳ میلیون بشکه در روز می‌رساند.

اعلام کاهش تولید نفت امارات چند روز قبل از اجلاس اوپک پلاس در هفته آینده اعلام شد. قرار است در این اجلاس در مورد ادامه افزایش تولید از ماه اوت مذاکره شود.

انتظار می‌رود ائتلاف اوپک پلاس در اول جولای تصمیم به افزایش بیشتر تولید بگیرد، ولی عرضه اضافی نفت از ماه اوت هنوز هم کمتر از کسری عرضه بازار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده