تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۱۶۱۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشاور روحانی: با تنگنای مالی در مناطق آزاد مواجه هستیم

‌می‌متالز - مشاور حسن روحانی با بیان این‌که در مناطق آزاد با تنگنای مالی مواجه هستیم، گفت: مناطق آزاد جدید هم با مشکلات مالی مواجه هستند.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا مومنی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک مناطق آزاد با سرکت بورس انرژی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های بورس انرژی در زمینه تامین مالی پروژه‌های انرژی در مناطق آزاد، بهره‌گیری از فرصت‌های ایجاد شده توسط مناطق آزاد برای گسترش رینگ بین المللی بورس انرژی، استفاه از ظرفیت‌های طرفین در توسعه بانک رینگ کشور، بررسی ظرفیت‌های مشترک و توسعه مکانیزم‌های تامین مالی و ایجاد بازار در حوزه آب از موضوعات این تفاهمنامه است.

وی با بیان اینکه باید مذکرات و همکاری‌هایمان را با بورس افزایش دهیم و جلسات متعدد برای توسعه همکاری‌ها داشته باشیم افزود: امروز فاصله بسیار زیادی با بازار‌های تامین مالی داریم و از آنجایی که با تنگنای مالی مواجه هستیم استفاده از بازار‌های تامین مالی یک اجبار است که می‌تواند مناطق آزاد فعلی و به ویژه مناطق آزاد جدید را نجات دهد.

وی با بیان این‌که مناطق آزاد جدید هم با مشکلات مالی مواجه هستند، بنابراین باید از بازار‌های تامین مالی از جمله بازار سرمایه برای رفع این مشکلات استفاده کنیم، تصریح کرد:‌باید برای مناطق آزاد جدید و فعلی براساس ظرفیت‌های غالب که فعالیت‌های آن در چارچوب تخصصی تعریف شده از بالا به پایین ورود کنیم. برای مثال ظرفیت گردشگری کیش برجسته است و باید به صورت تخصصی و حرفه‌ای زنجیره تامین آن را ببینیم و تصویری از پنج سال آینده این ظرفیت در کیش داشته باشیم.

از زمان تغییر و تحول در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، مشاور جدید حسن روحانی ترجیح داده که بدون حضور اصحاب رسانه نشست‌ها و برنامه‌های خود را برگزار کند. این در حالی است که چند روز قبل مدیران و معاونان مناطق آزاد در جلسه‌ای تحت عنوان "هم‌اندیشی" مهمان منطقه آزاد ارس بودند. برنامه‌ای که با توجه عدم رعایت پروتکل‌های مبارزه با شیوع ویروس کرونا و برخی حواشی دیگر با انتقاد گسترده‌ای مواجه شد.

جلسات هم‌اندیشی مناطق آزاد در حالی قرار است این هفته در چابهار ادامه یابد که در سطور بالا دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرده با تنگنای مالی مواجه هستیم!

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده