به گزارش میمتالز، داوود خسروی، طراحی سخت افزار و نرم افزاری پلتفرم برق و الکترونیک خودرو را از پروژههای مهم جتکو دانست و گفت: این پلتفرم قابلیت استفاده در تمامی محصولات بنزینی ایران خودرو را دارد و اولین شبکه و برد ماژول کنترل بدنه (BCM) طراحی و ساخته داخل شده در پلتفرم برق و الکترونیک خودرو به شمار میرود. نمونه اولیه این محصول، پاییز امسال برای انجام تستهای مربوطه بر روی یکی از محصولات پرتیراژ ایران خودرو قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: بخشی از پروژههای توسعهای جتکو از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت قرار گرفته و در حال اجراست.
خسروی با بیان اینکه پروژه ملی طراحی، ساخت، پیادهسازی و صحهگذاری واحد کنترل موتور خودرو (ECU)، از طرحهای فعلی جتکو به شمار میرود که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است، اظهار کرد: در پایان امسال نمونه این طرح که در بخشهای نرم افزار و سخت افزاری توسط مهندسان ایرانی طراحی و داخلی سازی شده، ارایه خواهد شد.
مدیرعامل جتکو با اشاره به همکاری این شرکت با مرکز تحقیقات ایران خودرو، خاطرنشان کرد: طراحی داخلی محصول جدید K۱۲۵ که از پروژههای بزرگ ایران خودرو به شمار میرود، به جتکو واگذار شده است. همچنین بهبود و اصلاح طراحی داخلی تارا به منظور ارایه طرحی جدید از این محصول، از جمله پروژههای امسال این شرکت به شمار میرود. تحلیلهای رفتار دینامیکی بر روی خودروی تارا و محصول K۱۲۵ نیز از دیگر پروژههای تعریف شده است.
وی توسعه ماژول نرم افزاری تحلیل تصادف عابر پیاده را از جمله پروژههای موفق شرکت جتکو خواند که در ابتدای امسال به پایان رسیده و تصریح کرد: با این توان محاسباتی میتوان قابلیت هر محصول را قبل از انجام تست واقعی تصادف عابر پیاده در کشورهای خارجی، به صورت دیجیتالی در داخل کشور بررسی کرد که این موضوع نه تنها زمان طراحی محصولات را کاهش میدهد، بلکه اثر چشمگیری در کاهش ارزبری نیز دارد.
خسروی با اشاره به مشکلات تامین و قیمت بالای پولیش خارجی رنگ مورد استفاده در سالنهای رنگ ایران خودرو به دلیل تحریمها، از اجرای پروژه داخلی سازی آن خبر داد و گفت: مجموعه دانشبنیان جتکو برای رفع این نیاز از یک سال گذشته فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی خود را بر روی این پروژه آغاز کرد که در حال حاضر تولید آزمایشی پولیش جتکو تحویل خطوط سالن رنگ ایران خودرو شده است. این محصول قابلیت رقابت با نمونه خارجی خود را دارد و اگر از آزمونها و نتایج مختلف عملکردی در خط تولید با موفقیت عبور کند، دیگر نیازی به خرید خارجی آن نخواهد بود.
مدیرعامل جتکو با بیان اینکه موضوع بررسی و بهبود سکوت نسبی کابین محصولات خانواده P۲۰۰ نظیر پژو ۲۰۷ هاچ بک از پروژههای جدید امسال است که محصول پروژه تا اوایل سال آینده تکمیل و تحویل خواهد شد، بیان کرد: در این پروژه به کمک شبیهسازی انتشار ارتعاش و صدا از موتور و دیگر اجزای داخل کابین، سعی بر کنترل و کاهش انتقال سر و صدا به داخل کابین خواهد شد که در راستای ارتقای رضایت مشتریان، از این دانش توسعه یافته در جتکو، برای سایر محصولات تولیدی ایرانخودرو نیز استفاده خواهد شد.
منبع: خبرگزاری تسنیم