تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۲۱۶۳۰۲
سرویس خبر : انرژی

شرایط بسیار حساس شبکه برق/ هشدار بروز خاموشی‌های گسترده

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برای جلوگیری از بروز خاموشی گسترده، باید موضوعات مدیریت مصرف به خصوص مدیریت مصرف در صنایع، کشاورزی و بخش‌های تجاری و اداری با جدیدت بیشتری اعمال شود.

به گزارش می‌متالز، محمد حسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر، در نشستی که به صورت اضطراری در مرکز پایش صنعت برق با عنوان جلسه ستاد فرماندهی مدیریت بار برق ۱۴۰۰ برگزار شد، اظهار داشت: اکنون در شرایط حدی مصرف هستیم، یعنی واقعا هیچ جایی برای انحراف از برنامه‌های مدیریت بار وجود ندارد.

متولی زاده با بیان اینکه "امکان پوشش ریسک در شبکه بسیار سخت است"، گفت: اگر نتوانیم شبکه را در این مدت مدیریت کنیم، نتیجه تمام تلاش‌های صورت گرفته از بین خواهد رفت.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز خاموشی گسترده، باید موضوعات مدیریت مصرف به خصوص مدیریت مصرف در صنایع، کشاورزی و بخش‌های تجاری و اداری با جدیدت بیشتری اعمال شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه "اکنون هم که شاهد برگزاری کنکور هستیم، شرایط بسیار حساسی را در پیش داریم"، گفت: در حال حاضر شرایط اضطرار مصرف برق کشور و سقف مجاز سهمیه مصرف به تمامی استان‌ها اعلام شده و با همکاری استانداران و تمامی ارکان صنعت برق در استان، رعایت این سقف‌به دلیل محدودیت‌های موجود الزامی است و تنها خاموشی به استانی اعمال می‌شود که از سقف حداکثری تعیین شده عبور کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده