تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۱۶۴۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۱۱ تیر / گرانی طلا ادامه دارد؟

‌می‌متالز - قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (۱۰ تیر) با چهار هزار و ۶۰۰ تومان کاهش، ۱،۰۶۷،۸۰۰ معامله شد.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (۱۰ تیر) با چهار هزار و ۶۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۶۷ هزار تومان معامله شد.

طبق آخرین نرخ اعلامی از سوی اتحادیه طلا تا این ساعت از روز قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و ۷۰ هزار تومان و قیمت هر سکه تمام طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. اما علت این گرانی چیست؟ برای یافتن دلیل گرانی طلا باید دو شاخص قیمت دلار داخلی و نرخ جهانی طلا را ارزیابی کرد.

درباره نرخ جهانی طلا هم نوشته است: سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا هستند که می‌تواند تأثیرات مهمی بر سیاست‌گذاری‌های پولی فدرال‌رزرو داشته باشد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲۶ درصد رشد کرد و به ۱۷۷۴.۲۸ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم بالا رفت و به ۱۷۷۵.۵۰ دلار رسید.

از نگاه کارشناسانی مانند شهاب موسوی و مریم محبی امکان افزایش قیمت طلا در آینده میان‌مدت وجود دارد، اما از سوی دیگر برخی کارشناسان هم پیش‌بینی می‌کنند نهایت رشد قیمت طلا در امسال هر گرم ۱٫۵ میلیون تومان آن هم به صورت مشروط است. اما آیا طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد؟


۲ سیگنال مهم برای افزایش قیمت طلا / علت گرانی طلا چیست؟

رکورد افت طلای جهانی

بهای اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی به پایین‌ترین سطح قیمتی دو ماه اخیر خود رسید و در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش ماهانه گام برداشت. سقوط بازار طلا بعد از دو ماه پر رونق، معامله‌گران حاضر در این بازار را با نگرانی‎هایی برای سرمایه‌گذاری مواجه کرد.

عامل اصلی این ریزش قیمت طلا، برنامه افزایش نرخ بهره ایالات متحده آمریکا و انتظارات افزایش عرضه در بازار‌های جهانی بود. بر این اساس بهای اونس طلا دیروز تا ۱۷۵۳دلار نیز کاهش یافت، اما با نوساناتی تا ساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۷۶۵رسید. تحلیل‌های فعالان این بازار نشان می‌دهد که طلا در سه روز پایانی هفته گذشته برای بازگشت به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار تلاش‌های بسیاری کرد، اما در روز‌های اخیر برای عبور از مرز حساس خود ناکام ماند و روند نزولی می‌تواند تا پایان هفته ادامه‌دار باشد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده