تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۴۲۷
کد خبر: ۲۱۶۴۷۸

افزایش ۸ درصدی ورود کشتی حامل کالای اساسی به بندر امام/ صف کشتی‌های خارجی در هاب غلات ایران

‌می‌متالز - مقام مسوول سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ۸.۲۴ درصدی ورودی کشتی حامل کالای اساسی به بندر امام خمینی (ره) طی بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهران میدری، اظهار کرد: در بهار ۱۴۰۰ ترافیک ورودی کشتی‌های حامل کالای اساسی به بندر امام خمینی (ره) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در واقع طی مدت یاد شده ۹۲ کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام پهلو گرفته و تخلیه شده که نسبت به بهار ۹۹ با ۸۵ فرورند کشتی ۸.۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از نظر تناژ محموله‌ها نیز طی سه ماه ابتدایی امسال ۵ میلیون و ۷۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه با ۴ میلیون و ۷۴۶ هزار تن ۷ درصد رشد داشته است.

معاون امور بندری بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه به موجود کالای اساسی در انبار‌های سازمان بنادر اشاره کرد و گفت: از این حیث نسبت به بهار سال گذشته شاهد رشد ۲۴ درصدی هستیم، اکنون ۳ میلیون و ۳۴۲ هزار تن کالای اساسی در انبار‌های بندر امام موجود است.

میدری ادامه داد: از این میزان حدود ۴۲ درصد متعلق به بخش دولتی و ۵۸ درصد متعلق به بخش خصوصی است. این کالا‌ها شامل ذرت، گندم، جو، کنجاله، دانه‌های روغنی، شکر، برنج و روغن خوراکی است. بیشترین موجودی با یک میلیون و ۵۸۴ هزار تن مربوط به ذرت است.

وی با اشاره به این‌که موجودی کالای اساسی در بندر امام تا پایان روز هشتم تیر ۱۴۰۰ بالغ بر ۳ میلیون و ۳۷۷ هزار تن است، اظهار کرد: از نظر عملیات در زمان حاضر ۱۸ کشتی در لنگرگاه داریم که نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است. ضمن این‌که کشتی‌های پای اسکله ۹ فروند است که سال گذشته همین موقع یک فروند کشتی پای اسکله داشتیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده