تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۱۶۵۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نشست پایش اقدامات و برنامه‌های فولاد شادگان مطرح شد:

جعفری: برنامه ریزی برای تامین خوراک فولاد شادگان با حمایت ایمیدرو

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: با همکاری فولاد خوزستان و حمایت‌های ایمیدرو، دغدغه تامین خوراک فولاد شادگان رفع می‌شود.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری در نشست پایش اقدامات و برنامه‌های فولاد شادگان افزود: تامین خوراک به معضل اصلی صنعت فولاد کشور و طرح‌های فولادی همچون شادگان تبدیل شده است و دولت و شرکت ها، هم اندیشی برای حل این مهم را در دستور کار قرار داده اند.

وی گفت: با توجه به موقعیت فولاد شادگان در خوزستان و بالا بودن هزینه‌های جابجایی خوراک و انرژی، تامین گندله برای این مجموعه دشوار شده است که ایمیدرو به عنوان بازوی توسعه‌ای معدن و صنایع معدنی، حمایت‌های لازم برای تامین این نیاز را ذیل اهداف توسعه‌ای خود تعریف کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه با بازدیدی که از روند توسعه فولاد شادگان، صورت گرفت پیمانکار این پروژه باید اجرای برنامه‌های مربوط به بخش فولادسازی را تسریع کند.

وی گفت: ایمیدرو نیز به نوبه خود علاوه بر ایفای تعهدات مالی، حمایت و ایجاد بستر‌های حرکتی در توسعه را به عنوان یک اصل در تمام طرح‌ها مور توجه قرار داده و با توجه به اثرگذاری سهامداران عمده طرح‌هایی همچون شادگان و سفیددشت (شرکت‌های فولاد خوزستان و مبارکه) در زنجیره فولاد، انتظار برای توسعه و سرعت بخشیدن در راه اندازی واحد‌های فولادسازی، بسیار بالاست.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده