تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۲
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۱۶۶۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات:

نقدینگی‌هایی که دود آن به چشم سرمایه گذاران می‌رود

‌می‌متالز - ورود و یا هجوم نقدینگی در بازار‌های مختلف، هیجان و حباب را در بازار سرمایه ایجاد می‌کند که دود آن نه تنها به چشم کشور و دولت بلکه ضرر آن به عموم مردم و سرمایه‌گذاران بر می‌گردد.

به گزارش می‌متالز، رجب رحمانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در ایجاد تورم، نقدینگی‌های سرگردان مردم است، گفت: با ورود نقدینگی‌های سرگردان به بازار و کسب سود‌های کلان، شاهد تورم بالا در اقتصاد کشور به جای روانه شدن این نقدینگی‌ها و سرمایه‌ها در بخش تولید و اشتغال هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: می‌بایست یکی از سیاست‌های اصلی مدیران و دست اندرکاران بازار، جهت دهی به نقدینگی‌ها و هدایت آن‌ها به سمت و سوی تولید، اشتغال و فعالیت‌های سازندگی کشور باشد.

نماینده مردم تاکستان عملکرد مدیران بازار بورس و سرمایه را در تدوین برنامه‌های جامع و اجرای برخی طرح‌های بنیادی بسیار مهم عنوان کرد و افزود: ورود نقدینگی به بازار‌های غیر مولد اثر مخرب مستقیمی بر مصرف، رفاه و معیشت جامعه می‌گذارد که منجر به تورم و اثرات منفی بر رفاه جامعه و مردم می‌شود. به همین دلیل سیاست‏ گذاران با بهره‌گیری از ابزار‌های قدرتمندی همچون مالیات و ... باید سعی کنند تا سرمایه‌های مردم در جهت تولید و اشتغال سرمایه گذاری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد که ورود و یا هجوم نقدینگی در بازار‌های مختلف هیجان و حباب را در بازار ایجاد و دود آن نه تنها به چشم کشور و دولت بلکه به عموم مردم و سرمایه‌گذاران بر می‌گردد.

وی به شفاف سازی و ارائه اطلاعات دقیق به مردم و سرمایه گذاران بازار سهام و سرمایه تاکید کرد و گفت: در دولت جدید، با توجه به اینکه با یکسری مشکلات اقتصادی مواجه خواهیم بود، اما امیدواریم بازار در مسیر تعادلی فعلی باقی بماند و برنامه‌های مدونی در جهت توسعه و بهبود بازار تدوین و اجرا شود.

نماینده مردم تاکستان ادامه داد: امیدوارم با برنامه‌های در دست اجرا، شاهد رونق دوباره در بخش تولید کشور، جلوگیری از تورم بالا و شاهد گسترش اشتغال و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و ساماندهی بازار سرمایه در کشور باشیم.

وی به اصلاح برخی قوانین در دولت جدید اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های بسیار، شاهد نیاز شدید کشور به بودجه در بخش‌های مختلف هستیم که بهتر است در بخش بازار سرمایه طرح‌های بنیادی به زودی شکل اجرایی به خود بگیرد.

رحمانی در بخش پایانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اصلاحات قابل توجهی در مجلس شورای اسلامی به ویژه توسط کمیسیون برنامه و بودجه صورت گرفته که می‌تواند سیستم مالیاتی کشور را متحول و در جهت اصلاح سیستم موثر و از فرار مالیاتی جلوگیری به عمل آورد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده