تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۱۶۶۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار سرمایه ثبات خوبی پیدا کرده است/ روند بازار بورس صعودی خواهد بود

‌می‌متالز - یک عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری حافظ گفت: فروش اموال مازاد بانک‌ها باعث کاهش نرخ سود بانکی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهرداد خدابخشی افزود: فروش دارائی‌های مازاد بانک‌ها قیمت تمام شده پول را برای بانک‌ها کاهش می‌دهد هرچند که وقتی قیمت روز یک دارائی، با قیمت تمام شده موجود در صورت‌های مالی بانک اختلاف دارد، بانک نمی‌تواند آن دارائی را با زیان به فروش برساند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با احتمال احیای دوباره برجام افزود: ما از فشار حداکثری دوران ریاست جمهوری ترامپ عبور کرده ایم و اگر برجام احیا شود شرایط اقتصادی بهتر می‌شود.

عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری حافظ در رابطه با امکان بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم به بازار سرمایه، توصیه کرد که سهامداران، خوب یا بد بودن سال گذشته را فراموش کنند.

وی افزود: کسانی که در سال گذشته سود‌های زیادی کسب کردند باید بدانند دیگر این سود‌ها تکرار نمی‌شود؛ همچنین آن ضرر‌های شدید هم در حالت عادی دیگر تکرار نخواهد شد.

خدابخشی گفت: مسائل مربوط به برجام هم تقریباً به جایی رسیده که افق روشنی در پیش رو داریم و شاهد هستیم که بازار سرمایه ثبات خوبی پیدا کرده است.

وی پیش بینی کرد که روند بازار سرمایه صعودی خواهد بود، زیرا در کشور ما همیشه تورم وجود دارد، نتیجتاً بازار سرمایه رشد می‌کند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، کسی که در یک سهم به عنوان مثال ۸۰ درصد زیان کرده نباید دنبال این باشد که در طول سه یا چهار ماه این زیان ۸۰ درصدی را جبران کند و اقدامات هیجانی انجام دهد.

عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری حافظ گفت: در بازار سرمایه میزبان خوبی برای سهامداران تازه وارد نبودیم، چون زیرساخت‌ها به اندازه ورود مشتریان جدید رشد نکرده بود.

خدابخشی افزود: البته هیچ جایی از دنیا عرف نیست که تمامی سهامداران به صورت مستقیم وارد بازار سرمایه شوند.

منبع: چابک آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده