تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۱۶۷۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چرا امروز بورس منفی شد؟ / روند معاملات بازار در روز‌های آینده نزولی چگونه خواهد بود؟

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شدت گرفتن عرضه‌های تکنیکال در معاملات امروز، ادامه روند صعودی یا نزولی بازار را به شدت جریان نقدینگی در دوو سه روز آینده وابسته دانست.

به گزارش می‌متالز، بازار سرمایه پس از انتخابات با رشد همراه شد و ارتفاع شاخص را به بیش از یک میلیون و دویست و چهل هزار واحد رساند، اما از انتهای هفته گذشته و به ویزه امروز ۱۲ تیتر ۱۴۰۰ شاهد روندی نزولی در بازار بودیم.

برای بررسی انفعالات روز‌های اخیر و آینده در بازار سرمایه با همایون دارابی کارشناس این حوزه به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه مشروح آن را از نظر می‌گذرانید:

دارابی با بیان اینکه بعد از انتخابات ما با چند پدیده مثبت درباره بازار بورس مواجه شدیم، به خبرنگار جی پلاس گفت: یکی از این پدیده‌ها مشخص شدن وضعیت دولت آینده بود که به هرحال یک ابهام جدی را از پیش روی فعالان برداشت. همچنین ثبات بازار ارز که بعد از برخی شایعات درخصوص کاهش قیمت ارز توسط دولت به زیر بیست هزار تومان به خاطر برگزاری انتخابات مطرح شده بود و همچنین کاهش ۱.۵ درصدی نرخ سود بین بانکی توسط مدیریت جدید بانک مرکزی از جمله مسائل موثر به حساب می‌رود.

وی افزود: علاوه بر آنچه که گفته شد، گزارش‌های سه ماهه شرکت‌ها به ویژه صادرات محور ها، اخبار خیلی خوبی را در خصوص رشد‌های قابل ملاحظه شان را به بازار رساند.

چرا امروز بورس منفی شد؟

دارابی خاطرنشان کرد: بازار در دو هفته رشد کرد و به یک سقف مقاومتی جدید رسیده است. طبیعی است وقتی شاخص به این محدوده‌ها می‌رسد و مقاومت‌های قبلی را پس می‌گیرد، عرضه‌های تکنیکال بالا میگیرد و امروز نیز شاهد این عرضه‌ها در بازار بودیم که منجر به کاهش ارتفاع شاخص شد.

وی در خصوص اینکه چه زمانی می‌توان در خصوص روند آینده بازار یک برآیند کسب کرد، گفت: باید در دوسه روز آینده بررسی کرد اگر بازار قدرت نقدینگی قوی داشته باشد تا بر این عرضه فایق بیاید، می‌توانیم امیدوار باشیم بازار یک دوره رشد جدید را آغاز کند در غیر این صورت باید منتظر یک دوره اصلاحی باشیم.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده