تاریخ: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۳۱۸۱۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس در انتظار ثبت رکورد جدید

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به از بین رفتن ریسک‌های سیستماتیک، انتظار رشد شاخص تا محدوده‌های بالاتر و زدن سقف جدید را می‌توانیم داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، سید علی سادات کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از اصلاح شاخص کل بورس در اردیبهشت ماه (علیرغم تمامی حواشی) که لازم بود، شاخص از ابتدای شهریور ماه و بعد از شکست جعلی حمایت استاتیکی مینور محدوده یک میلیون ۹۷۵ هزارالی یک میلیون ۹۵۵ هزار واحد، توانست رشد قدرتمندی را تجربه کند و در دو هفته بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا کنه.

او می‌گوید: از عوامل این رشد می‌شود به اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که بلای جان بازار شده بود اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: در حال حاضر شاخص کل به اولین محدوده مقاومتی خود یعنی ۲ میلیون ۱۴۳ هزار الی ۲ میلیون ۲۰۰ هزار واحد برخورد کرده و با اصلاح مواجه شده است، اما این اصطلاح بیشتر زمانی خواهد بود تا قیمتی و با توجه به از بین رفتن ریسک‌های سیستماتیک، انتظار رشد شاخص تا محدوده‌های بالاتر و زدن سقف جدید را می‌توانیم داشته باشیم.

سادات در ادامه در خصوص شاخص کل هم وزن مطرح کرد: شاخص کل هم وزن شرایط تقریبا مشابهی دارد، اما نسبت به شاخص کل رشد کمتری را داشته که نشان می‌دهد علاقه به شاخص ساز‌ها در حال حاضر بیشتر است.

او افزود: در حال حاضر شاخص کل هم وزن به اولین و مهم‌ترین مقاومت خودش یعنی محدوده ۷۲۴ الی ۷۳۱ هزار واحد رسیده و با شکست این سطح، انتظار می‌رود روند صعودی جدیدی بعد از چند هفته رنج زدن شروع شود و به مقاومت‌های پیشه رو و سقف جدید برسد.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکالی بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده