تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۷۶۴۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کف جدید شاخص کل بورس کجاست؟

‌می‌متالز - با ادامه ریزش شاخص کل بورس از یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد حال سوال اینجاست که کف جدید شاخص کل بورس کجا است؟

به گزارش می‌متالز، تا هفته گذشته تحلیلگران بازار سرمایه کانال یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحدی را کف شاخص کل می‌دانستند، اما با تداوم ریزش شاخص کل بورس این کانال هم شکسته شد و شاخص کل بورس تا کف کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار وحدی ریزش کرده است.

خط حمایت رنگ مشکی صعودی یک کانال حمایتی مهم از نظر تکنیکال بود، که کندل‌ها به زیر آین خط حمایت ریزش کردند و این خط مهم از دست رفت.

خط دیگر مشکی که صاف است، خط حمایت جدید شاخص کل بورس عنوان می‌شود که در کانال یک میلیون و ۲۹۳ هزار واحدی قرار دارد.

اگر خط حمایت یک میلیون و ۲۹۳ هزار واحدی نیز بشکند، خط صاف آبی رنگ مهمترین خط حمایت شاخص کل بورس است و تقریبا می‌توان عنوان کرد که شاخص کل بورس به زیر این خط ریزش کند. خط حمایت بعدی خط صاف آبی رنگ در کانال یک میلیون و ۲۲۴ هزار واحدی قرار دارد.

ضمن این که خط آبی در منطقه ۷۸ درصد فیبوناچی قرار گرفته است، بنابراین قوی‌ترین خط حمایت شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۲۲۴ هزار واحدی قرار دارد.

منطقه حمایتی شاخص کل بورس نیز در بین کانال حمایت یک میلیون و ۲۹۳ هزار واحدی تا کانل یک میلیون و ۲۲۴ هزار واحدی (منطقه خط سبز رنگ) است.

لازم به ذکر است که بهترین آلارم و تایید تغییر روند این است که قیمت بالای میانگین متحرک قرار گیرد.

در پایان باید تاکید کرد که هر حمایت و هر مقاومتی پتانسیل شکست و از بین رفتن رو دارد و کاملا طبیعی است. برای همین باید حوصله کرد تا شرایط لازم برای رشد شاخص کل بورس فراهم شود؛ بنابراین در این تحلیل هرگز توصیه به خرید و یا فروش نمی‌شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده