تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۲۱۶۶۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چین واردات سنگ آهن را کاهش می‌دهد

‌می‌متالز - خبر‌ها حاکی از آن است که در راستای برنامه ۵ ساله توسعه برای صنعت فولاد چین، احتمالا واردات سنگ آهن به چین از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ تا ۷۹ میلیون تن در سال کاهش می‌یابد. واردات سنگ آهن کاهش می‌یابد، چون تعداد معادن سنگ آهن چین افزایش می‌یابد و در کنار آن تولید قراضه و چدن در بازار داخلی چین نهایتا ۴۵ درصد از کل نیاز سنگ آهن این کشور را تا سال ۲۰۲۵ تامین می‌کند. این رقم سال ۲۰۲۰ حدود ۳۷ درصد بوده است. البته میزان واردات سنگ آهن به چین هنوز بالای یک میلیارد تن می‌ماند.

به گزارش می‌متالز، چین سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۱۷ میلیارد تن سنگ آهن وارد کرد که ۹.۵ درصد رشد سالانه داشت. بهبود تقاضای ساخت و ساز و زیرساخت‌ها با توجه به بسته‌های محرک اقتصادی پس از بحران کرونا کمک کننده بوده اند که تولید فولاد را بالا بردند. میزان تولید فولاد خام چین سال گذشته ۱.۰۶۴ میلیارد تن بود در حالی که سال ۲۰۱۹ حدود ۹۹۵.۴ میلیون تن ثبت شده بود.

۵۰ پروژه معدن سنگ آهن نیز در چین در حال ساخت یا توسعه است که مجموع ظرفیت ۳۴۰ میلیون تن در سال را داراست و تولید کنسانتره سنگ آهن چین را تا ۱۰۵ میلیون تن در سال بالا می‌برد. ظاهرا این کشور می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۲ درصد تقاضای داخلی سنگ آهن خود را تامین کند که سال ۲۰۲۰ معادل ۱۹ درصد بود. رشد قیمت سنگ آهن در سال گذشته استخراج از ذخایر سنگ آهن چین را که معمولا خلوص‌های پایین هستند با صرفه اقتصادی روبرو کرده است.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده