تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۲۱۶۷۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

روند حرکت شاخص سهام بیشتر به دمدمی مزاجی می خورد تا طبیعی بودن / نشست 2 جانبه سرنوشت طلا و سهام را مشخص خواهد کرد

می متالز - احساسات بازار در مورد سهام امریکا همچنان پر نوسان است چراکه معامله گران شاهد تغییر قیمت های زیادی در هر دو جهت افزایشی و کاهشی بوده اند، آنهم در بازه زمانی ای که به باور یک تحلیلگر بیشتر از اینکه این نوسان ها "طبیعی " باشد خبر از" دمدمی مزاجی" ان دارد. روزهایی که رشد و یا افت 100 و 200 واحدی شاخص صنعتی داوجونز یک حرکت قابل توجه به حساب می آمد به سر رسیده است. این موضوع علی رغم افت قیمت طلا در روز چهارشنبه باعث شده همچنان پتانسیل رشد برای طلا در متن بازار باقی بماند.
روند حرکت شاخص سهام بیشتر به دمدمی مزاجی می خورد تا طبیعی بودن / نشست 2 جانبه سرنوشت طلا و سهام را مشخص خواهد کرد

به گزارش می متالز، "گری واگنر" تحلیلگر ارشد بازار در کیتکو نوشت:" به نظر می رسد ما شاهد ایجاد شرایط طبیعی جدیدی در بازار هستیم .این روند طبیعی  جدید با رشد و یا کاهش 500 واحدی شاخص داوجونز در نمودارهای روزانه و افت و صعود 300 واحدی در آخرین رقم بسته شده در بازار یک روز نسبت به رقم روز بعدی ( net changes ) آن تعریف شده است.

 

در مورد احساسات بازار هم این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که به طور کلی نوسان های سنگین در شاخص بازارهای سهام برای این بازار و هر بازار دیگری مناسب نیست و ریسک های موجود می تواند به افت هایی سنگین تبدیل شود. تحت تاثیر ریسک ها و نگرانی های در مورد اینکه رشد های اقتصادی  فعلی در بازار تحت تاثیر جنگ تجاری ممکن است از بین برود احساسات بازار دچار سردرگمی می شود و احتمال افت تقویت خواهد شد.

 

شاخص داوجونز در 2 اکتبر بالاترنی رکورد خود در تمام تاریخ را ثبت کرد و شاخص به رقم 26930  واحد رسید و همین شاخص در 29 اکتبر به سطح 24100 واحدی سقوط کرد. در کمتر از یکماه ما شاهد افت 3000واحدی شاخص داوجونز بودیم. طی مبادلات 2 روز گذشته هم شاخص از 24100 واحد به 25000واحد صعود کرد که قیمت ها رشد نزدیک به 1000 واحدی را تجربه کردند.

 

گری واگنر: "به عبارت دیگر روندی که در حال حاضر به آن روند طبیعی جدید بازار می گوییم بیشتر به دمدمی مزاجی می خورد تا طبیعی بودن."

 

قیمت طلا روز چهارشنبه تحت فشار قرار گرفت (شاخص بازار سهام و دلار) و برای سومین روز متوالی در سطح پایین تری بسته شد. طلا بعد از ثبت رقم 1246 دلار در هر اونس به آرامی افت کرد و در مبادلات روز گذشته 8.30 دلار دیگر افت کرد و در سطح 1217 دلاری هم فرار گرفت.

 

مهمترین عامل کاهش قیمت روز چهارشنبه، قرار گرفتن طلا  کمتر از میانگین متحرک قیمت 100 روزه و منطقه اصلاح 0.618٪ بود که یک سطح تکنیکال حمایتی جدید را تشکیل داد و از سطح قبلی عقب نشست. از آنجائیکه قیمت درست در زیر میزان اصلاح 0.618٪ قرار گرفت، به نظر می رسد که میانگین متحرک 100 روزه یک بار دیگر تبدیل به سطح مقاومتی شود و میانگین متحرک 50 روزه نیز یک بار دیگر از نظر تکنیکال تبدیل به سطح حمایتی فلز زرد شود.

 

ملاقات و نشست 2 جانبه بین ترامپ و ژی جی پینگ، رهبر چین که قرار است در حاشیه نشست جی20 در ماه نوامبر برگزار شود تاثیر غیر قابل چشم پوشی ای در بازار خواهد داشت، چراکه مشخص خواهد کرد ما شاهد ادامه تقویت و رشد اقتصادی خواهیم بود یا اینکه تحت تاثیر جنگ تجاری چین و امریکا روند معکوس شده و رشد اقتصادی کند خواهد شد. اگر 2 رهبر نتوانند به یک توافق نزدیک شوند تاثیر جنگ تجاری و افت ارزش ها جهانی خواهد بود.

 

در صورت افت شاخص بازارهای سهام، طلا به عنوان مکان امن سرمایه حمایت بیشتری را خواهد دید.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده