تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۱۶۷۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طلا در آخرین روز بازار در حالت تثبیت است و منتظر انتشار آمارهای اشتغال

می متالز - امروز جمعه -2 نوامبر، در بازارهای آسیایی ما شاهد مقاومت و تثبیت طلا در نزدیک رشد قیمت دیروز هستیم که دلیل آن هم صعود ناچیز دلار تا قبل از انتشار آمارهای اشتغال بخش غیر کشاورزی امریکا بود. طلای جهان روز گذشته تحت تاثیر عقب نشینی دلار و سود اوراق قرضه رشد 1.5 درصدی ثبت کرد.
طلا در آخرین روز بازار در حالت تثبیت است و منتظر انتشار آمارهای اشتغال

به گزارش می متالز به نقل از رویترز، قیمت طلا در مبادلات بازارهای آسیا در سطح 1232.72 دلار تثبیت شده است. فلز زرد بعد از 3 روز افت متوالی، پنجشنبه توانست در بازه ای از مبادلات به 1237.39 دلار در هر اونس هم صعود کرد که بهترین قیمت از 26 اکتبر بود.

 

طلا در بازار مبادلات آتی امریکا 0.4درصد رشد داشت و به رقم 1233.8 دلار در هر اونس مبادله شد.

 

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از 6 ارز مهم بین المللی 0.1 درصد رشد کرد و بالای سطح 96 واحدی قرار گرفت.

 

بر اساس نظر سنجی و پیش بینی رویترز در میان سرمایه گذارن و اقتصاد دانان احتمال رشد و ثبت رقم 190 هزار شغل جدید را برای ما اکتبر پیش بینی می کنند و انتظار دارند بر اساس آمارهای اشتغال بخش غیر کشاورزی ما شاهد ترمیم در این آمار باشیم . ماه گذشته (سپتامبر)تاثیر توفان فلورانس بر بخش رستوران و خرده فروشی این آمار را تحت تاثیر قرار داده بود.

 

رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ و رییس جمهور چین، ژی چیپینگ، هر دو در مورد امکان حل و فصل اختلافات تجارتی بین 2 کشور پیش از جلسه ای این دو رهبر در پایان ماه نوامبر، ابراز خوش بینی کردند. قرار است در نشست جی 20 آرژانتین این 2 رئیس جمهور با هم ملاقات کنند.

 

در سویی دیگر ترامپ فشارهای اقتصادی خود را بر دولت چپگرای ونزوئلا که ریاست آن را مادورا به عهده دارد افزایش داده و پنجشنبه از وضع تحریم های جدید خبر داد که می تواند در روند صادارت طلای کشورهای امریکای جنوبی اخلال ایجاد کند. بر اساس این قانون که مشاور امنیت ملی امریکا، جان بولتون در"میا می" آن را اعلام کرد، افراد حقیقی و حقوقی حق مبادله طلای ونزوئلا را ندارند و ممنوع است.

 

بر اساس مدل شبیه سازی و پیش بینی روند بازار فدرال رزرو آتلانتا، پیش بینی می شود که با توجه به آمارهای فعالیت های ساخت و ساز و هزینه های این نوع فعالیت ها انتظار می رود که رشد اقتصادی امریکا در 3 ماهه چهارم امسال 3 درصد باشد.

 

انگلستان و اروپا در حال پیگیری و زمینه سازی برای برنامه ای هستند که به بازارهای مالی اصلی و حیاتی انگلستان اجازه می دهد که حتی بعد از برگزیت به بازارهای مالی اتحادیه دسترسی داشته باشند که البته به گفته 2 مقام رسمس برتانیایی با اینکه پیشرفت هایی تحصیل شده اما هنوز هیچ توافقی به دست نیامده است.

 

ذخایر صندوق طلای اس پس دس آر – گلد تراست رشد 0.90 درصدی ثبت کرد و روز پنجشنبه به 760.82 تن رسید.روز چهارشنبه این رقم 754.06 تن بود.

 

شورای جهانی طلا (WGC) روز پنج شنبه اعلام کرد که تقاضای جهانی برای طلا در سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال قبل کمی افزایش  یافته است، که خرید مجدد از سوی بانک های مرکزی و مصرف کنندگان خرده فروشی دلیل آن بوده است.

 

انتظار می رود که تقاضای طلای هند در سال 2018 از سال گذشته کمتر باشد. دلیل این مورد هم رشد قیمت طلا در بازار محلی به سقف 5 ساله و در زمانی که به جشن های ماه دسامبر نزدیک می شویم است.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده