تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۵۲۷
کد خبر: ۲۱۶۸۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقسیم سود ۳۳۰ تومانی به ازای هر سهم «غکوروش»

‌می‌متالز - مجمع عمومی سالانه «غکورش» امروز (یکشنبه ۱۳ تیرماه) برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، کوروش منتصر، مدیرعامل شرکت صنعت غذایی کوروش در این نشست با بیان اینکه بسته بندی محصولات به دلیل خرید مواد از بورس کالا با ارز نیمایی انجام می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر فقط روغن خام را با ارز ترجیحی تهیه می‌کنیم. منتصر با بیان اینکه بزرگ‌ترین واردکننده روغن‌های خوراکی بعد از شرکت بازرگانی دولتی هستیم اظهار کرد: برای تامین مواد اولیه مشکل نداریم.

مدیرعامل شرکت صنعت غذایی کوروش در پاسخ به سوال یک سهامدار در مورد ترکیب خوراک روغن و تاثیر احتمالی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر حاشیه سود شرکت اظهار کرد: «در مورد ترکیب روغن بسته به شرایط بازار عمل می‌کنیم و در حال حاضر ۹۵ درصد بازار روغن سرخ کردنی بدون پالم کشور را در اختیار داریم. تا انتهای سال گذشته از پالم فقط در روغن جامد استفاده می‌کردیم، اما از ابتدای سال جاری با توجه به سیاست‌های دولت برای کنترل قیمت روغن خام و تصفیه شده، مجبور شدیم سرخ کردنی پالم دار عرضه کنیم و پالم هم به ترکیب روغن‌ها اضافه شد. او در مورد ترکیب روغن‌های مورد استفاده در محصولات گفت: تا ۹۰ درصد از روغن‌های آفتابگردان و کلزا و تا ۱۰ درصد از روغن پالم استفاده می‌کنیم.»

منتصر در مورد سرنوشت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: باید این سوال را از دولتمردان پرسید، اما برآورد ما این است که با توجه به حمایتی بودن قیمت روغن در بازار در صورتی که دولت این سیاست را کنار بگذارد فروش ریالی و حاشیه سود شرکت بالا می‌رود. او افزود: تا ابتدای ۱۴۰۰ حدود ۹۰ درصد کالای مصرفی از محل واردات بوده است، اما از ابتدای سال از شرکت بازرگانی دولتی خرید می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت صنعت غذایی کوروش گفت: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به صنعت روغن نباتی تعلق پیدا کند اعلام عمومی خواهیم کرد، اما فعلا با ارز نیمایی کار می‌کنیم. او افزود: در صورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود بازار افغانستان را با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن و بازار عراق را با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن در سال پیش رو خواهیم داشت، اما اینکه چقدر از ظرفیت این بازار‌ها را می‌توانیم در اختیار بگیریم به وضعیت مارکتینگ بستگی دارد. او در مورد احتمال افزایش نرخ محصولات در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی امکان استفاده از مزیت‌های قیمتی در بازار‌های صادراتی وجود دارد، اما با توجه به اینکه تولید داخل بیش از ظرفیت تولید نصب شده در کشور است آزاد شدن صادرات تاثیری در قیمت محصولات نخواهد داشت.

او در پاسخ به تکلیف نصب دستگاه‌های جدید برای افزایش ظرفیت تولید اظهار کرد: ظرفیت بسته بندی فعلی ۳۴ هزار تن است که از ظرفیت تولید شرکت کمتر است و به همین منظور از ظرفیت خالی سایر کارخانه‌ها استفاده می‌کنیم که با افزایش ظرفیت بسته بندی این روند به اتمام می‌رسد.

همچنین رئیس مجمع در واکنش به فرضیه بالا بودن قیمت عرضه اولیه شرکت توضیح داد: قیمت امروز سهم نشان می‌دهد که قیمت عرضه اولیه عادلانه بوده است. در پایان مجمع عمومی «غکوروش» پرداخت۳۳۰ تومان به ازای هر سهم تصویب شد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده