تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۴
بازدید: ۳۵۵
کد خبر: ۲۱۶۸۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات جدید از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت / سود ۶ میلیون نفر واریز نشد

‌می‌متالز - واریز مرحله دوم سود سهام عدالت از شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. کدام شرکت‌ها سهم خود را پرداخت نکرده‌اند و چه تعداد از دریافت سود محروم هستند؟

به گزارش می‌متالز، مرحله دوم سود سهام عدالت از شب گذشته در حال واریز شدن است، برخی از سهامداران طی ساعات اخیر پول خود دریافت کرده‌اند و برخی دیگر تا پایان امروز سود خود را می‌گیرند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اطلاعیه‌ای به جزئیات این واریزی پرداخته است. قرار بود در این مرحله ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت واریز شود، اما به دلیل این که برخی از شرکت‌ها سهم خود را واریز نکرده‌اند به جای ۵۰ درصد، ۴۰ درصد واریز شده است.

کدام شرکت‌ها سهم خود را نداده‌اند؟
از ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی، از دو شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و پتروشیمی جم به دلیل افزایش سرمایه آنها، سود سهام مشمولان دریافت نشد تا مشمولان سهام عدالت (هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم)، از مزایای حق تقدم و سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه بهره‌مند شود


همچنین شرکت‌های مخابرات ایران و گروه مپنا علی رغم پیگیری‌های متعدد متاسفانه تمام یا بخشی از سود سهام خود را پرداخت نکرده‌اند و با محاسبه این دو گروه که توضیحات آن‌ها ارائه شد، از باقی مانده سود سهام عدالت به میزان ۵۰ درصد، ۴۰ درصد آن به حساب مشمولان واریز شده است.

مبلغ واریزی چقدر است؟
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که برای اطلاع از مبالغ واریزی در مراحل اول و دوم به سایت sahamedalat.ir و یا با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.


همچنین مبلغ واریزی برای سهام یک میلیون تومانی حدود ۱۴۴ هزار تومان و برای دارندگان برگه سهام ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۷۶ هزار تومان پرداخت شده است.

جدول پرداختی‌ها به شرح زیر است:

چرا برخی سهامداران سود نگرفتند؟
این ۹۰ درصد سود سهام عدالت به حساب ۴۳ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۱۳ سهامداری که شماره حساب بانکی معتبر در قالب شماره شبای بانکی که قبلا به سازمان خصوصی سازی و یا شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بودند، واریز شده است.

از آنجایی که تعداد سهامداران حدود ۵۰ میلیون نفر است حدود شش میلیون نفر سود نگرفته‌اند که احتمالا یکی از علت‌های آن ثبت نکردن شماره شبا بانکی است. همچنین حدود سه میلیون نفر از سهامداران فوت شده‌اند که احتمالا این سود پس از تقسیم سهام بین وراث به آن‌ها می‌رسد.

سهامداران برای اصلاح اطلاعات باید وارد سامانه sahamedalat.ir شوند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده