تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۱۶۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی:

هزینه‌های حمل‌ونقل این صنعت را از پا درمی‌آورد/ ضرورت معرفی "بتن آماده" به جامعه

می متالز - واحدهای بتنی این روزها تحت تأثیر افزایش هزینه‌های تمام‌شده تولید مانند هزینه حمل‌ونقل و نگهداری در شرایط مساعدی به سر نمی‌برند. این در حالی است که این واحدهای تولیدی طی سال‌های گذشته نیز به دلیل کاهش ساخت‌وساز با رکود قابل‌توجهی در بازار محصولات بتنی مواجه شده‌اند.
هزینه‌های حمل‌ونقل این صنعت را از پا درمی‌آورد/ ضرورت معرفی "بتن آماده" به جامعه

به گزارش می متالز، به گفته کارشناسان این بخش، سال گذشته روزانه 30 هزار مترمکعب معادل 115 هزار تن در روز بتن تولید شد اما از ابتدای امسال با افزایش رکود در بازار میزان کمتری درزمینه تولید بتن به ثبت رسیده است و در صورت تداوم این امر واحدهای تولیدی به سمت تعطیلی پیش خواهد رفت.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران در همین خصوص گفت: رکود تورمی موجود در بخش ساخت‌وساز، صنعت سیمان، شن و ماسه و به‌تبع آن بتن را تحت تأثیر قرار داده است و تا زمانی که فعالیت طرح‌های عمرانی و ساختمان‌سازی در این وضع باشند، این سه صنعت نیز در شرایط رکود باقی خواهند ماند.

محرم کریمی در رابطه با دلایل افزایش قابل‌توجه هزینه‌های تمام‌شده تولید گفت: عمده‌ترین دلیل مربوط به بخش ماشین‌آلات است؛ با توجه به اینکه فعالیت انجمن در راستای تولید بتن آماده است، این محصول پس از تولید در کارخانه توسط ماشین‌آلات به محل پروژه حمل می‌شود و روند تخلیه نیز به‌واسطه ماشین‌آلات صورت می‌گیرد. در حال حاضر گرانی بهای لاستیک و مابقی لوازم‌یدکی ماشین‌آلات، هزینه‌های تولید تحت تأثیر قرار داده است.

وی در رابطه قیمت کنونی‌ این محصول در بازار گفت: به دلیل رکود موجود در این بخش، فعالان بتنی، این محصول را به جهت کاهش تقاضا، کمتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسانند و خیلی از اعضای انجمن به خاطر اینکه فقط از چرخه تولید خارج نشوند، قیمت فروش را کاهش داده‌اند.

 دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی همچنین در رابطه با عدم شناخت صحیح جامعه از صنعت بتن آماده گفت: به‌طورکلی محور تمام سمینارها و رویدادهای مختلف در این حوزه مختص به بتن است و در حوزه بتن آماده فعالیتی صورت نگرفته است. انجمن از سال گذشته به‌واسطه تبلیغات میدانی و برگزاری سمینارهای تخصصی اقدام به معرفی این صنعت به‌عنوان محصول فاسدشدنی به مسئولان و جامعه کرده است.

عناوین برگزیده