تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۱۷۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

بازدهی سهام فولاد مبارکه از ابتدای سال 97 تاکنون 124 درصد بوده است

می متالز - مرتضی شبانی، رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان عنوان کرد: افتی که در قیمت سهام فولاد مبارکه دیده‌شده تابع ریسک سیستماتیک بازار بوده و مختص فولاد نیست این کاهش قیمت در کل بازار اتفاق افتاده و قیمت سهام اکثر شرکت‌ها دچار افت شده‌اند که این امر تحت تأثیر نگرانی‌های سهامداران از تحریم‌های احتمالی پیش رو است.
بازدهی سهام فولاد مبارکه از ابتدای سال 97 تاکنون 124 درصد بوده است

به گزارش می متالز، رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان از عملکرد مثبت این شرکت خبر داد و افزود: در 6 ماهه گذشته سود سهام 53 تومان به ازای هر سهم بوده است. پیش‌بینی می‌شود در 6 ماهه دوم سال با توجه به آخرین نرخ فروش شرکت که در گزارش تولید و فروش مهرماه افشاشده است سود عملیاتی افزایش یابد بعلاوه سود سرمایه‌گذاری‌ها نیز در عملکرد 12 ماهه این شرکت تأثیر بسزایی خواهد داشت. میزان مقدار فروش در 7 ماهه ابتدای سال 97، بالغ‌بر 3 میلیون و 962 هزار تن بوده که به لحاظ مقداری دو درصد و به لحاظ ارزش 38 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

شبانی از افزایش سود خالص این شرکت خبر داد و گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال 96 توانست بیشترین سود خالص را از زمان بهره‌برداری تاکنون کسب کند. میزان سود خالص فولاد مبارکه 6 هزار میلیارد تومان برای سال گذشته بوده و عوامل متعددی تأثیرگذار بوده‌اند. افزایش تولید و بهره‌برداری از طرح‌هایی همچون گندله‌سازی سنگان، افزایش ظرفیت فولاد سبا که از 750 هزار تن به 1.6 میلیون تن رسید و در کنار آن افزایش قیمت جهانی فولاد، باعث افزایش سود خالص در سال 96 شد. فروش تختال‌های ریخته‌گری 5 هم مؤثر بوده، با توجه به اینکه نورد گرم 2 هنوز راه‌اندازی نشده بخشی از تختال تولیدی به‌عنوان محصول نهایی در این سال فروخته شد و در افزایش سود سال 96 لحاظ شده است.

رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ادامه داد: اگر سهام‌داری به دنبال سرمایه‌گذاری کم ریسک باشد سهام فولاد گزینه مطلوبی است. بازدهی سهام فولاد مبارکه از اول 97 تاکنون 124 درصد بوده و از 287 تومان به 600 تومان رسیده است. به‌طورکلی با توجه به رشد قیمت در بازار در 18 ماهه گذشته، 200 درصد برای سهامداران بازدهی داشته که رقمی قابل‌توجه است.

عناوین برگزیده