تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۲۱۷۱۴۰
سرویس خبر : انرژی

تهدید شرکت‌های فولادی و سیمانی به قطع برق

‌می‌متالز - شرکت توانیر، با صدور نامه‌ای خطاب به شرکت‌های فولادی و سیمانی، تاکید کرده است که این شرکت‌ها باید فعالیت خود را برای دو هفته متوقف کنند؛ در غیر صورت برق آن‌ها قطع می‌شود.

به گزارش می‌متالز، در این نامه آمده است: با توجه به محدودیت جدی در تامین برق به دلیل افزایش بی‌سابقه مصرف و به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده، ضروری است از امروز نسبت به توقف فرآیند اصلی مشترکان فولادی و سیمانی با حداکثر برق دریافتی از شبکه به میزان ۱۰ درصد اقدام شود.

در ادامه این نامه تاکید شده در صورت همکاری نکردن این صنایع، نسبت به قطع برق آن‌ها تا اطلاع بعدی اقدام می‌شود.

این نامه با امضای «محمد حسن متولی زاده» مدیرعامل شرکت توانیر ارسال شده است.

پیشتر مدیرعامل شرکت توانیر از همکاری خوب برخی صنایع با صنعت برق خبر داده بود (ایرنا).

چندی پیش نیز، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، از بسیج همه امکانات کشور برای عبور از چالش کمبود برق با تصمیم هیئت وزیران خبر داده و گفته بود که همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری با صنعت برق شدند.

وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در مورخ ۹ خرداد ماه جاری که با استناد به تبصره بند (ز) ماده ۳۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب و صادر شد، گفت: براساس این مصوبه، استانداران سراسر کشور موظف به نظارت و هماهنگی برای رعایت سقف برق قابل تأمین ابلاغی وزارت نیرو شده‌اند.

رجبی مشهدی افزود: براساس این مصوبه، استانداران باید از طریق کاهش مصرف دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها و نهاد‌های عمومی غیردولتی به میزان پنجاه درصد (۵۰ درصد) مصرف سال گذشته با روش‌هایی از قبیل تغییر ساعت شروع و خاتمه کار ادارات (با رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری)، تعدیل روشنایی معابر و جاده‌ها، واپایش (کنترل) مصرف بخش‌های صنعتی، کشاورزی و تجاری از سایر برنامه‌های مدیریت مصرف برق پشتیبانی به عمل آورند

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده