تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۱۷۱۵
سرویس خبر : محیط زیست

قیمت فولاد شانگهای با رشد ضعیف چین و تنش های تجاری کاهش می یابد

می متالز - قیمت فولاد چین در جلسه کاهش یافت، به طوری که بخش تولیدی این کشور ضعیف ترین رشد خود را در بیش از دو سال گذشته به خود دید، در این مورد هشدار آلودگی در چین تاثیرات به سزایی داشته است.
قیمت فولاد شانگهای با رشد ضعیف چین و تنش های تجاری کاهش می یابد

به گزارش می متالز، طی سال جاری چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان شاهد کاهش رشد اقتصادی خود بوده است. سازمان آمار چین چندی پیش اعلام کرد که این کشور در سه ماهه سوم سال جاری تنها ۶.۵ درصد رشد اقتصادی را تجربه کرده است که نسبت به ۱۰ سال گذشته این رقم کمترین میزان بوده است. در سه ماهه اولیه سال جاری چین رشد تولید ناخالص داخلی ۶.۸ درصدی را تجربه کرد و در سه ماهه دوم نیز رشد آن به ۶.۷ درصد رسید و اقتصاد دانان در این باره نگرانی هایی دارند. کاهش رشد در این کشور در حوزه فولاد و مواد معدنی هم تاثیر داشته است.

در بورس فوری شانگهای نیز برای تحویل ماه ژانویه، 1.2 درصد کاهش قیمتی را شاهد بودیم به عبارتی 4،127 یوان (592.19 دلار) به ازاء یک تن کاهش یافت.

کویل فولاد گرم نورد نیز کاهش یافته است و با 2.9 درصد کاهش به 3،751 یوان به ازای یک تن رسیده است، یعنی کمترین از 9 جولای تاکنون.

البته این کاهش قیمت تنها به این حوزه مربوط نیست. شاخص رسمی خرید چین (PMI) در ماه اکتبر به 50.2 کاهش یافت، که از جولای 2016 و در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه اوت پایین ترین و به میزان 50.8 است، که نشات گرفته از یک جنگ تجاری شدید با آمریکا است. البته در همین حال، مرکز فولاد سازی هندان یکی از سه شهر در استان شمالی هبی در چین است که هشدار آلودگی به نارنجی را صادر کرده است که این افزایش آلودگی در ادامه کاهش تولید کارخانه ها را به همراه دارد. هشدار نارنجی، دومین اخطار پس از قرمز در سیستم چهارگانه چین است که در این شرایط کارخانه های فولاد باید خروجی خود را به نصف کاهش دهند.

در این میان مواد اولیه تولید فولاد نیز در معاملات آتی آهن در بورس کالایی دالیان 0.8 درصد کاهش یافت و به 533.5 یوان به ازای یک تن رسید و دومین روز از سقوط پس از صعود هفت ماهه را تجربه کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد