تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۹۰۴
کد خبر: ۲۱۷۳۰۴
سرویس خبر : انرژی

دلیل کاهش قیمت نفت در بازار جهانی چیست؟

‌می‌متالز - قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه، تحت تاثیر به نتیجه نرسیدن مذاکرات اوپک پلاس و نگرانی از افزایش تولید تولیدکنندگان بزرگ، برای سومین روز متوالی افت کرد.

به گزارش می‌متالز، قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه، تحت تأثیر به نتیجه نرسیدن مذاکرات اوپک پلاس و نگرانی از افزایش تولید تولیدکنندگان بزرگ، برای سومین روز متوالی افت کرد.

پس از اینکه اختلاف نظر بین امارات متحده عربی و عربستان سعودی مانع این شد که اوپک پلاس در اجلاس خود در مورد سیاست‌گذاری تولید نفت خود به توافق برسد، نگرانی از اینکه هر کدام از تولیدکنندگان تولید خود را به صلاح‌دید خود افزایش دهند باعث شد تا قیمت‌های نفت سقوط کنند.

تا ساعت ۹:۰۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۶ درصد افت کرد و به ۷۳ دلار بازگشت.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه با افتی ۰.۷ درصدی به ۷۱.۶۹ دلار رسید.

بعد از بسته شدن معاملات روز دوشنبه که مشخص شد اعضای اوپک پلاس در این اجلاس خود به توافق نمی‌رسد تا این لحظه قیمت نفت برنت ۵.۳ درصد سقوط کرده است.

گفته می‌شود امارات متحده عربی خواهان این بود که با وجود توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس تولید خود را افزایش دهد که اعضای دیگر، به ویژه عربستان سعودی، با این درخواست مخالفت کردند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده