به گزارش میمتالز، شرکت آمریکایی تسلا روز پنجشنبه نسخه ارزان تری از مدل Y را در چین، جایی که این سازنده خودروهای برقی با نظارت شدیدی از سوی سازمانهای دولتی و مردم و همچنین رقابت فزاینده با شرکتهای محلی روبرو است، عرضه کرد.
انجمن خودروهای مسافربری چین (CPCA) روز پنجشنبه اعلام کرد که فروش تسلا از خودروهای ساخته شده در این کشور طی ماه ژوئن نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.
این شرکت که در شانگهای خودروهای سدان مدل ۳ و خودروهای شاسی بلند مدل Y را تولید میکند، ۳۳۱۵۵ دستگاه خودروی ساخت چین، از جمله وسایل نقلیه صادراتی، به فروش رساند در حالی که در ماه مه این رقم ۳۳۴۶۳ دستگاه بود.
بر اساس این گزارش، فروش داخلی تسلا در چین بهبود یافت به طوری که این شرکت در ماه ژوئن ۲۸۱۳۸ دستگاه خودروی ساخت چین را به فروش رساند در حالی که ماه قبل این رقم ۲۱۹۳۶ دستگاه بود.
سهام شرکت تسلا روز پنجشنبه ۱.۲ درصد سقوط کرد و برای سومین جلسه معاملاتی متوالی روند نزولی داشت.
قیمت اولیه مدل Y تسلا با برد مسافتی استاندارد که روز پنجشنبه به بازار عرضه شد، پس از در نظر گرفتن یارانههای دولت چین، حدود ۲۰ درصد کمتر از مدل Y با برد مسافتی طولانی تعیین شده است. قیمت اولیه این مدل ۲۷۶۰۰۰ یوان (۴۲۵۸۸ دلار) است.
این کاهش قیمت به مدل Y این امکان را میدهد تا از یارانههای دولت چین که به وسایل نقلیه انرژی جدید با قیمت کمتر از ۳۰۰۰۰۰ یوان ارائه میشود، بهرهمند شود.
تسلا سال گذشته یک مدل استاندارد Y را از وب سایت خود در ایالات متحده حذف کرد، چرا که ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت گفته بود که برد مسافتی آن "غیر قابل قبول" و کمتر از ۲۵۰ مایل است.
انجمن خودروهای مسافربری چین همچنین اعلام کرد که این کشور در ماه ژوئن ۱.۶ میلیون خودروی مسافری فروخته است که نسبت به سال گذشته ۵.۳ درصد کاهش داشته است.
منبع: خبرگزاری تسنیم