تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۱۷۵۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۵ طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی شهرک و ناحیه صنعتی شهرستان دهاقان

‌می‌متالز - عملیات اجرایی و بهره برداری از پنج طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی شهرک و ناحیه صنعتی شهرستان دهاقان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، این طرح‌ها شامل یک واحد صنعتی تولید سازه گلخانه و شبکه روشنایی معابر شهرک صنعتی دهاقان و همچنین ایستگاه آتش نشانی و شبکه داخلی گاز ناحیه صنعتی جمبزه است که در مجموع با صرف ۱۸۷ میلیارد ریال اعتبار در جریان سفر روز پنج شنبه علی رسولیان به استان اصفهان به بهره برداری رسید.

کارخانه شرکت تعاونی "گلخانه سازان خود سازه گلشن" که در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع با زیربنای ۲ هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی دهاقان احداث و به بهره برداری رسید، ظرفیت تولید ۷۰۰ تن انواع سازه گلخانه در سال را دارد و برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

شبکه روشنایی معابر شهرک صنعتی دهاقان نیز به طول ۵ کیلومتر و با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری رسید.

همچنین امروز عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی دهاقان که شامل تهیه و ساخت باکس بتنی ۸ در ۶ است، با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان آغاز شد.

ایستگاه آتش نشانی ناحیه صنعتی جمبزه نیز که با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان و ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر برای خرید خودروی آتش نشانی این مرکز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان هزینه شده است، افتتاح و آماده بهره برداری شد.

همچنین شبکه داخلی گاز ناحیه صنعتی جمبزه که با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در مدت ۱۰ ماه اجرا شد، امروز به بهره برداری رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این، با حضور در شهرستان شهرضا، از محل احداث شهرک صنعتی تخصصی تبدیلات گازی (شیمی پارک) بازدید کرد.

این شهرک صنعتی که به تازگی با تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به جمع شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور پیوسته است، در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۷ مترمربع احداث خواهد شد که فاز یک آن دارای ۹۸ هکتار وسعت است.

طرح تبدیلات گازی پاتله زمینه فعالیت‌های تخصصی در راستای متانول، اکریلیک اسید، پلیمر‌های سوپر جاذب، استر‌های اکریلات و اکریلور نیتریل را فراهم می‌کند.

۱۴ محصول اولیه در این شهرک صنعتی تخصصی می‌تواند زمینه تولید ۷ هزار محصول شیمیایی و پتروشیمیایی را پوشش دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منظور افتتاح شماری از طرح‌های عمرانی و خدماتی و بازدید از شهرک‌های صنعتی به استان اصفهان سفر کرد.

جمعی از معاونان و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اصفهان وی را همراهی کردند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده