تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۹
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۱۷۶۱۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیر فروش کروز:

۱۲میلیون قطعه به خودروسازان رساندیم

‌می‌متالز - باوجود عدم پرداخت مطالبات معوق از جانب خودروسازان، امسال با تولید حدود ۱۲میلیون قطعه تا پایان خرداد، رشد تولید ۱۵درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.

به گزارش می‌متالز، مدیر فروش شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اینکه در سه‌ماه نخست امسال ۱۵درصد افزایش تولید نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشتیم، گفت: این رشد تولید شامل همه قطعات ۱۶ دسته محصول از قبیل ایربگ، داشبورد و سپر، قوای محرکه، چراغ، فرمان، تعلیق و ترمز و... است و در این راستا ۱۱میلیون و ۶۷۰ هزار قطعه تا پایان خرداد تولید و برای خودروسازان ارسال کردیم.

علی یوسفی افزود: میزان مطالبات ما از خودروسازان به ۴۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که منجر به بروز مشکلاتی ازجمله عدم امکان خرید و تامین به‌موقع و کافی مواد اولیه و قطعات موردنیاز خطوط تولید و بالطبع تولید خودرو‌های ناقص شده است.

مدیر فروش کروز تصریح کرد: با وجود این حجم از مطالبات، کروز به‌منظور تحویل به‌موقع قطعات و جلوگیری از انباشت خودرو‌های ناقص ملزم به حمل هوایی اکثر مواد اولیه و اجزای موردنیاز برای تولید قطعات شده است که این خود هزینه بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی، مشکل اصلی قطعه‌سازی است، خاطرنشان کرد: در صورت تزریق نقدینگی با بهره قابل‌قبول، قطعه‌سازی رشد قابل‌توجهی می‌کند.

یوسفی با تاکید بر شعار امسال به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت: مشکلات و موانع پیش‌روی قطعه‌سازی در چهار بخش دسته‌بندی شده‌اند. عدم پرداخت به‌موقع مطالبات معوق توسط خودروسازان به دلیل زیان‌ده بودن آن‌ها (قیمت فروش خودرو‌های پرشمار حدود ۳۰درصد کمتر از قیمت تمام‌شده است)، عدم امکان ترخیص قطعات به دلیل تغییرات مستمر قوانین، مشکلات ثبتارش، تخصیص، قطع مکرر سامانه و مسیر قرمز و عدم امکان خرید مواد اولیه و اجزای موردنیاز از تامین‌کننده اصلی و لزوم تامین از واسطه‌ها به دلیل تحریم مشکلات اصلی هستند.

وی ادامه داد: بحران جهانی کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی در سطح جهانی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا نیز از نظر کمی و قیمت منجر به اختلال اساسی در روند تولید قطعات الکترونیکی موردنیاز خودروسازان از قبیل ACU، ECU، مالتی مدیا، رادیوپخش، جلو آمپر و... نمایشگر شده است.

مدیر فروش کروز به دستاورد‌های کروز در موج دوم تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: فرآیند تولید داخل ACU و ECU خودرو‌های دوگانه‌سوز و دریچه گاز برقی از قبیل پژو ۲۰۷ و دنا در این شرکت آغاز و فرآیند تعمیق خودکفایی با افزایش درصد سطح داخلی‌سازی محصولاتی از قبیل کالیپر‌های جلو و عقب، بوستر‌های ترمز، مواد پلیمری مورداستفاده جهت تولید قطعات، آینه‌های جانبی، چراغ‌های جلو و عقب، رادیوپخش و مالتی مدیا و... در دستور کار قرار گرفت و منجر به کاهش ارزبری چندمیلیون دلاری در سال گذشته شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده