تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۱۷۷۸۵
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان اعلام کرد:

انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی کشور؛ پروژه ماندگار و تاریخی نظام جمهوری اسلامی ایران در دوره وزارت علیرضا رزم حسینی

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی کشور را یکی از پروژه‌های ماندگار و تاریخی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست که با محوریت وزیر صنعت، معدن و تجارت و مشارکت معادن و صنایع معدنی کشور اجرا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان با بیان این مطلب در حاشیه بهره برداری از چند طرح تصفیه خانه فاضلاب و استحصال آب صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های ماندگار و تاریخی در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتقال آب شیرین از خلیج فارس به شرق و فلات مرکزی کشور در دوره تصدی علیرضا رزم حسینی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با اشاره به اظهار نگرانی سرمایه گذاران صنعتی مناطق مختلف استان اصفهان در زمینه کمبود منابع آبی و خشکسالی چند دهه اخیر افزود: در شرایطی که سرمایه گذاران و کشاورزان با بحران آب و مشکلات کم آبی مواجه بوده و در این راستا توسعه اقتصادی همگام با تثبیت جمعیت در شرق کشور دستخوش نگرانی‌هایی است، یکی از کار‌های بزرگ و تاریخی در نظام اسلامی، انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اجرای این پروژه را انجام بخش بزرگی از رسالت معادن و صنایع معدنی کشور در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ لیتر آب را تا دو سال آینده باید به شهرک‌های صنعتی کشور برسانیم.

رسولیان گفت: انتقال آب از طریق خلیج فارس کار بزرگی است و کویر مرکزی ایران را از خشکسالی نجات می‌دهد و شهرک‌های صنعتی نیز برای دستیابی به آب دائم و مستمر در این طرح مشارکت خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که امروز در شهرک‌های صنعتی کشور با مشکل جدی تأمین آب مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۱۶ هزار لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌های صنعتی کشور تأمین شده و حداقل به ۱۴ هزار لیتر آب دیگر نیاز است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده