تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۱۸۱۰۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اسپانیا ۵ میلیارد دلار در تولید خودرو‌های برقی سرمایه گذاری می‌کند

‌می‌متالز - دولت اسپانیا اعلام کرد که به عنوان بخشی از یک برنامه ملی که بیشتر از طریق بودجه‌های اتحادیه اروپا تأمین می‌شود، ۴.۳ میلیارد یورو (۵.۱ میلیارد دلار) سرمایه گذاری خواهد کرد تا تولید وسایل نقلیه الکتریکی و باتری‌ها را آغاز کند.

به گزارش می‌متالز، دولت اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از یک برنامه ملی که بیشتر از طریق بودجه‌های اتحادیه اروپا تأمین می‌شود، ۴.۳ میلیارد یورو (۵.۱ میلیارد دلار) سرمایه گذاری خواهد کرد تا تولید وسایل نقلیه الکتریکی و باتری‌ها را آغاز کند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا طی اظهاراتی گفت: این طرح دولت شامل کل زنجیره تولید می‌شود و به شرکت‌هایی که هدف آن‌ها ساخت اولین کارخانه تولید باتری در این کشور و تقویت تولید وسایل نقلیه الکتریکی باشد، کمک مالی می‌کند.

وی گفت: برای اسپانیا مهم است که واکنش خود را نشان دهد و این تحول در بخش خودرویی اروپا را پیش بینی کند".

این مقام اسپانیا افزود: بر اساس برآورد‌های دولت، بخش خصوصی از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۳ می‌تواند ۱۹.۷ میلیارد یوروی دیگر به این طرح کمک کند.

پس از آلمان، اسپانیا دومین تولید کننده بزرگ خودرو در اروپا و هشتمین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان محسوب می‌شود.

در حالی که این صنعت با یک تحول به سمت وسایل نقلیه الکتریکی و یکپارچگی بیشتر فناوری روبرو است، اسپانیا برای تغییر اساسی زنجیره‌های تأمین و بازسازی کارخانه‌های تولیدی خود، در حال رقابت با آلمان و فرانسه است.

با سرمایه گذاری جدید که بخشی از بسته ۱۳ میلیارد یورویی مخصوص حمل و نقل پایدار است، سانچز پیش بینی کرد که سهم این بخش در تولید اقتصادی این کشور از حدود ۱۰ درصد در حال حاضر به ۱۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ برسد.

بر اساس پیش بینی دولت اسپانیا، این برنامه می‌تواند باعث ایجاد ۱۴۰ هزار شغل جدید شود و اقتصاد ملی را ۱ درصد تا ۱.۷ درصد تقویت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده