تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۱۸۱۵۷
سرویس خبر : اجتماعی

کدام بازنشسته‌های تامین اجتماعی می‌توانند وام دریافت کنند؟ / شرایط وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان چیست؟

‌می‌متالز - اقساط وام ۷ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی سه ساله یعنی ۳۶ ماهه است و از حقوق هر ماه بازنشستگانی که وام می‌گیرند کسر می‌شود. این وام قرض‌الحسنه است و مبلغ اقساط ماهانه آن هم حدود ۲۰۰ هزار تومان است. ثبت نام این وام اینترنتی و غیرحضوری است و نیازی برای مراجعه به کانون‌های بازنشستگی نیست.

به گزارش می‌متالز، از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی تنها حدود ۴۰۰ هزار نفر مشمول تسهیلات هفت میلیون تومانی خواهند شد. بدین ترتیب حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته در میان ۵ گروهی قرار می‌گیرند.

برابر بررسی کانون‌های بازنشستگان مبلغ دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام در نظر گرفته شده که سهم کانون‌های بازنشستگی حدود ۴۰۰ هزار فقره وام هفت میلیون تومانی است. با شرایط ترسیم شده برای اعطای تسهیلات هفت میلیون تومانی و همچنین محدود بودن بودجه تخصیص داده شده، تعداد بازنشستگان مشمول بیشتر از این هم نمی‌شود.

۵ گروه مشمول این تسهیلات نمی‌شوند:
-بازنشستگان بالا ۷۲ سال
-افراد دارای بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌ها
-بازنشسته‌ای که در ۳ سال گذشته از بانک رفاه وام گرفته‌اند
-کسانی که سیم کارت به اسم خودشان ندارند
-بازنشسته‌ای که حقوق خود را از بانک رفاه نمی‌گیرد
گفتنی است که اقساط این وام سه ساله یعنی ۳۶ ماهه است و از حقوق هر ماه بازنشستگانی که وام می‌گیرند کسر می‌شود. این وام قرض‌الحسنه است و مبلغ اقساط ماهانه آن هم حدود ۲۰۰ هزار تومان است. ثبت نام این وام اینترنتی و غیرحضوری است و نیازی برای مراجعه به کانون‌های بازنشستگی نیست.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده