تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۱۸۲۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

چرا برخی فولادسازان به عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا روی آورده‌اند؟ / ارتباط قطع برق فولادی‌ها و عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا

‌می‌متالز - امروز سه‌شنبه ۲۲ تیر، فولاد خوزستان (#فخوز) و فولاد #کاوه جنوب کیش مجموعاً ۷۵ هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه می‌کنند. در هفته جاری، شاهد نخستین عرضه‌های آهن اسفنجی توسط فولادسازان در بورس کالا بوده‌ایم. دلیل این عرضه‌ها آن است که شرایط نگهداری آهن اسفنجی توسط فولادسازان به دلیل احتمال اکسیداسیون یا اشتعال آن بسیار دشوار است و این شرکت‌ها آهن اسفنجی موجودی خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند و در صورت عدم وجود مشتری در بورس کالا، این شرکت‌ها نسبت به صادرات آهن اسفنجی اقدام خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، در شرایط قطع برق و توقف تولید فولادسازان، صادرات آهن اسفنجی در کوتاه مدت راه‌حل خوب و حتی ناگزیری است، چرا که این محصول، عمر کوتاهی دارد و باید به سرعت مصرف شود. اما در طولانی مدت، صادرات آهن اسفنجی می‌تواند به رشد شدید قیمت این محصول پرتقاضا در بازار داخلی در ماه‌های آینده منجر شود و علاوه بر آسیب به واحد‌های کوچکترِ ذوب القاییِ خریدار آهن اسفنجی، موجب افزایش بیشتر قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی شود.

در واقع، التهاب در بازار محصولات فولادی و تضعیف تولید و تولیدکنندگان فولاد کشور، از تبعات قطع برق شرکت‌های زنجیره فولاد است.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده