تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۱۸۲۹۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در بازدید از مس شهید باهنر:

پیشرفت‌های روز افزون صنایع مس شهید باهنر مرهون بلند نظری مدیریت و همت مجدانه کارکنان این مجموعه عظیم صنعتی است

‌می‌متالز - همزمان با هفته تامین اجتماعی، اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در بازدید از این مجموعه صنعتی ضمن اشاره به اهمیت وجود چنین کارخانه عظیمی در استان کرمان از تلاش مدیران و کارکنان آن برای رشد اقتصادی کشور قدردانی کرد و افزود: جای بسی افتخار است که امروز شاهدیم صنعتی به این گستردگی و تنوع زیاد محصولات به دست جوانان همین مرزو بوم و عمدتا کرمانی به تولید و بهره برداری رسیده و امروز علاوه بر جایگاه ویژه در استان در کشور نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش می‌متالز، وی با اشاره به شرایط همه گیری ویروس کرونا که اشتغال برخی از  کارخانجات را تحت تاثیر قرارداده گفت: خوشبختانه در استان کرمان و درسال گذشته در میزان بیمه شدگان تامین اجتماعی نه تنها کاهش نداشته ایم بلکه روند رو به افزایش را نیز شاهد بوده ایم.

مدیرعامل مس شهید باهنر در جریان این بازدید ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بخش‌های مختلف مس شهید باهنر گفت: این مجتمع هم اکنون بعنوان یکی از صنایع استراتژیک کشور نیاز بیش از ۴۰۰ شرکت تولیدی و صنعتی از پالایشگاه‌ها و خودروسازی و صنایع الکتریکی گرفته تا کارخانجات تولید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و لوازم خانگی را تامین می‌کند.

ضیائی کسب رکورد‌های بدست آمده طی سال ۹۹ و سه ماهه نخست سال جاری را حاصل همت و همدلی کارکنان سختکوش مس باهنر دانست و گفت: در سایه همدلی و تلاش شرکت مس باهنر توانست در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ میزان فروش خود نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ را ۱۷۳ درصد و میزان صادرات را نسبت به سه ماهه سال قبل ۶۵۲ درصد افزایش دهد. شکستن رکورد بارگیری محصول صادراتی در یک روز و تولید لوله‌های آلیاژی که صنایع پتروشیمی و نیز پالایشگاه‌ها را از واردات این محصول خاص و استراتژیک بی نیاز ساخت تنها نمونه‌ای از دستاورد‌های این شرکت در مدت یکسال بوده است.

گفتنی است در ابتدای این مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل مس باهنر نشست مشترکی با حضور دیگر مدیران، اعضای شورای اسلامی کار این شرکت برگزار شد.

عناوین برگزیده