تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۸
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۲۱۸۳۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل عسکری مارانی از حضور شستا در بورس و اثر انتشار صورت‌های مالی شفاف

‌می‌متالز - کارشناس ارشد بازارسرمایه با اعلام اثر اقدامات شستا در ارتقای شفافیت و قیمت‌گذاری منصفانه در اقتصاد ایران، گفت: صورت‌های مالی شفاف و مقبول منجر به ارزیابی بهتر سهامداران از این هلدینگ می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا عسگری مارانی درباره حضور هلدینگ شستا در بورس و مدیریت این شرکت بزرگ گفت: در دوره اخیر مدیریت شستا با حضور محمد رضوانی‌فر، ابتدا صورت‌های مالی افشا شد و سپس شستا و شرکت‌های بزرگ آن به مرور وارد بازار سرمایه شدند. این رخداد میمون و مبارک که در دوره اخیر مدیریتی شستا شکل گرفت موجب شد عملکرد مدیران بر اساس قیمت سهام در بورس مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارتقا شفافیت در همه لایه‌های شستا از اقدامات مهم است، افزود: قیمت‌گذاری منصفانه از موارد مهم اقتصاد محسوب می‌شود، اما اقتصاد ایران از نبود این ساز و کار رنج می‌برد. در این میان شستا به عنوان یکی از مهمترین بنگاه‌های در حوزه‌های مختلف مانند سیمان، دارو، روغن‌های موتور و ... تلاش بسیاری برای حرکت به سوی قیمت‌گذاری منصفانه کرده و ورود سیمان به بورس کالا یکی از موثرترین اقدامات محسوب می‌شود.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه ادامه داد:برنامه‌ریزی و اقدامات شستا در پیگیری تحقق دریافت گزارش‌های حسابرسی شده مقبول از سازمان حسابرسی یکی دیگر از اتفاقات مهم و ارزشمندی است که به پایداری و امیدواری ذی‌نفعان کمک می‌کند.

عسگری مارانی گفت: هرچه صورت‌های مالی شفاف و مقبول باشد ذی‌نفعان و سهامداران شستا ارزیابی بهتری از شرکت خواهند داشت و طبیعتا امید به آینده بیشتر می‌شود. به همین علت تلاش‌های شستا برای دریافت گزارش‌های مقبول این نوید را به سرمایه گذاران دارای نگاه بلندمدت می‌دهد که می‌توانند با امید بیشتری بر سهام این هلدینگ تمرکز کنند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده