تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۵۲۹
کد خبر: ۲۱۷۷۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال و بنیادی شستا/ رشد شستا از فردا؟

‌می‌متالز - امروز شستا با فشار فروش ناشی از نشستن سهام جدید حاصل از افزایش سرمایه شرکت در پرتفو‌ها رو به رو بود. به نظر می‌رسد که اصلاح کوتاه مدتی شستا امروز بعد از تکمیل یک زیگزاگ منظم کامل شد. آیا شستا از فردا رشد می‌کند؟ هدف قیمتی کجاست؟

به گزارش می‌متالز، شستا امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۰ تحت تاثیر افزایش سرمایه شرکت و نشستن سهام جدید شرکت در پرتفو‌ها فشار فروش ناشی از این موضوع را تجربه می‌کرد که البته این موضوع کاملا طبیعی است و امید می‌رود در روز‌های آتی قیمت سهم به تعادل رسیده و به مسیر صعودی خود ادامه دهد. در پایان سهم با معامله بیش از ۲۱۰ میلیون برگه سهم و پایانی ۱.۷ درصد منفی بسته شد.

تحلیل بنیادی شستا


پرتفوی بورسی شستا شامل ۵ سهم عمده تاپیکو، سیتا، صبا، تاصیکو و حکشتی است که عمده‌ی ارزش پرتفوی بورسی را تشکیل می‌دهد.


پرتفوی بورسی:


ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت در حدود ۱۴۴،۱۵۷ میلیارد تومان و ارزش افزوده بورسی شرکت نیز در حدود ۱۲۳،۹۹۶ میلیارد تومان است.


پرتفوی غیربورسی:


ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت در حدود ۳۱،۵۰۰ میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت نیز در حدود ۲۱،۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

بدین ترتیب NAV هر سهم شستا ۱،۲۳۳ تومان و نسبت P/NAV روز شرکت در حدود ۱۰۵ درصد می‌باشد.

تحلیل تکنیکال شستا

تحلیل تکنیکال و بنیادی شستا/ رشد شستا از فردا؟


شستا اخیرا در محدوده ۱۰۰۰ تومان بطور موثر بازار گردانی می‌شود بطوری که سهم در چند ماه اخیر در حال کف سازی بر روی ۱۰۰۰ تومان می‌باشد. هربار قیمت به این محدوده می‌رسد با تقاضای بازار نیز همراه می‌شود تا اینکه بالاخره از این محدوده موفق به رشد تا هدف قیمتی ۱۳۵۰ تومان در گام اول شد بعد از آن تا فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر در ۱۵۸۰ تومان نیز شانس رشد قیمتی دارد، جایی که پنج موج صعودی به عنوان یک ایمپالس بزرگتر تکمیل می‌شود.

به نظر می‌رسد که اصلاح کوتاه مدتی شستا امروز بعد از تکمیل یک زیگزاگ منظم کامل شد و از فردا باید منتظر رشد سهم و صعود تا ۱۵۸۰ تومان بود.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده