تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۱۸۶۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بیگی نژاد انتقاد کرد:

بانک‌ها گره کار مردم را بیشتر می‌کنند/مصادره اموال تولیدکننده توسط بانک‌ها به دلیل تاخیر در پرداخت سود‌های کلان

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس اصلاح عملکرد و نگرش در حوزه بانکداری را ضروری دانست و گفت: درصورت تغییر نگرش بانک‌ها، تولیدکننده را مورد حمایت قرار خواهند داد، اما اکنون به محض اینکه تولیدکننده نتواند اقساط و سود‌های کلان وام خود را پرداخت کنند اموالش توسط بانک مصادره خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، هادی بیگی نژاد با انتقاد از برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها با متقاضیان دریافت وام‌های خرد، گفت: اگرچه دریافت ضامن برای پرداخت وام تا حد معقول امری ضروری و قابل قبول است، اما آنچه امروز صدای مردم را درآورده سختگیری‌های غیرمعقولی است که بانک‌ها برای پرداخت یک وام خرد اعمال می‌کنند و این سختگیری‌ها در کار مردم گره بیشتری می‌اندازد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وام‌های خرد عموما برای پرداخت ودیعه مسکن، برپایی یک شغل کوچک، مخارج بیماری، تامین هزینه‌های ازدواج و مشابه آن درخواست می‌شوند، افزود: تغییر نگرش با هدف رفع مشکلات مردم اتفاقی است که باید در بانک‌ها اتفاق افتد، درواقع بانک‌ها باید به اصل اهداف بانکی رجوع کنند چراکه براساس این اهداف بانک‌ها باید بتوانند مشکل افراد را کاهش دهند نه آنکه با دریافت سود‌های کلان شرایط آن‌ها را سخت‌تر از قبل کنند.

وی اصلاح عملکرد و نگرش در حوزه بانکداری را ضروری دانست و گفت: درصورت تغییر نگرش بانک‌ها، تولیدکننده را مورد حمایت قرار خواهند داد، اما اکنون به محض اینکه تولیدکننده نتواند اقساط و سود‌های کلان وام خود را پرداخت کنند اموال آن توسط بانک مصادره خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه رفتار بانک‌ها سبب افت بهره‌وری در کشور شده است، گفت: درصورتی اشتغال در کشور پا می‌گیرد که به کارآفرینان و مشاغل خرد وام کم‌بهره و آسان داده شود لذا مجلس اقدامات بانک‌ها را در پرداخت وام‌های خرد و کلان پیگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده