تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۷۹۶
کد خبر: ۲۱۸۶۸۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

جدیدترین خودرو‌های انگلیسی وارد شده به ایران

‌می‌متالز - جدیدترین خودرو‌های انگلیسی گذر موقت واردشده به ایران شاسی بلند‌های لوکسی هستند که جمع قیمت‌شان به ۱۲۰ هزار دلار می‌رسد: جگوار اف پیس و رنج‌روور اسپرت.

به گزارش می‌متالز، ترکیب مشکی-قرمزی که این روز‌ها مهمان پایتخت هستند و در بلوار اندرزگو و هتل اسپیناس پالاس رونمایی شده‌اند، جزو پرطرفدارترین ماشین‌های انگلیسی هستند.

با این حال باید به ماشین‌باز‌هایی که از دیدن آن‌ها به اندازه دیدن یک خودروی ایتالیایی هیجان‌انگیز نمی‌شود، حق دهیم. رنج‌روور اسپرت که هم به صورت پلاک ملی و هم به صورت گذر موقت محلات شمال شهر تهران را قرق کرده و جگوار اف پیس را هم قبلا بار‌ها با پلاک گذر موقت دیده بودیم. البته این نشان‌دهنده ذائقه ایرانی‌ها هم هست که شاسی بلند‌های لیگ جزیره را یک‌جور دیگر دوست ندارند.

جگوار اف پیس

در بین اس یووی‌های جمع‌و‌جور لوکس، جگوار اف پیس خودروی خوشناسی است با ۵۰ هزار دلار در ازای اف پیش صاحب شناسی بلندی می‌شوید که تقریبا همه چیز را به نحو احسن دارد.

به خصوص در دیامیک رانندگی؛ کابین جادار و مدرن‌ترین ویژگی‌های سیستم دیجیتال و سر گرمی. این زیبای انگلیسی قرمز رنگ به آخرین نسخه از سیستم پی وی و پیوی پرو که سامانه انحصاری سرگرمی جگوار-لندروور است مجهز شده و به صورت استاندار از صفحه نمایشگر ۱۱،۴ اینچی، گرمکن صندلی‌ها و استریو با ۱۴ بلندگو بهره می‌بزد.

زیر کاپوت اف پیس پیشرانه دو لیتری توربو با ۲۴۶ اسب بخار قدرت قرار گرفته که با گبربکس هست سرعت اتوماتیک به چهار چرخ متصل میشود.

اگر بخواهیم منصف باشیم باید بگوییم پیشرانه استاندارد این خودرو در قیاس با رقبای سرسختی همچون ب. ام. و X۳ و مرسدس بنز کلاس GLC چندان نظرمان را به سمت خودش جلب نمی‌کند. البته با ورود پیشرانه سه لیتری توربو به ماجرا که قدرتش به ۳۹۵ اسب بخار می‌رسد مبارزه به نفع اف پیس به پایان می‌رسد. این پیشرانه می‌تواند ۴۰۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و با شتاب پنج ثانیه‌ای حس کنده شدن از زمین خواهید داشت.

رنج روور اسپرت

رنج روور اسپرت وقتی هم بدنه و هم رینگ‌هایش به رنگ مشکی متالیک باشند تبدیل به رقیبی خطرناک برای مرسدس کلاس G بر سر کسب عنوان بهترین شاسی بلند برای مافیا خواهد شد. بسیاری با دیدن نسخه وارد شده به ایران فکر می‌کنند که با تیپ SVR رنج‌روور مواجه‌اند در حالی که نمونه حاضر تنها در ظاهر شبیه به SVR است.

اگرچه سیستم تعلیق این خودرو یکی از بهترین‌ها در جهان برای آفرود است، اما به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری‌اش معمولا مالکان به رنج‌روور به چشم یک شاسی بلند لوکس که رگه‌هایی از شیطنت را در خود دارد می‌نگرند.

این خودرو برخلاف ظاهرش کابین جاداری در ردیف دوم دارد و در تمام تریم‌ها می‌توان کیفیت بالای متریال آن را حس کرد. لندروور رنج‌روور اسپرت با پنج پیشرانه به فروش می‌رسد که نسخه بنزینی شش سیلندر قادر به تولید ۳۵۵ اسب بخار نیروست.

رنج‌روور خودروی کم رقیبی نیست و رقبایش از جمله پورشه کاین، ب. ام؛ و x۵، مرسدس بنز کلاس GLE و آئودی Q۷ هر کدام مدعی داشتن ویژگی‌هایی هستند که خبری از آن‌ها در رنج‌روور نیست. اما هرچه که باشد این میراث‌دار لندووری است که لاستیکش به جا‌هایی از سیاره زمین رسیده که رقبای مذکور حتی فکر آن‌ها را هم نمی‌توانند بکنند. پس لازم است به احترام این شاسی بلند کهنه کار انگلیسی کلاه از سربرداریم.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده