تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۱۸۷۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عرضه جهانی سنگ آهن با تاخیر افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - شرکت معدنی ریو تینتو اخیرا اعلام کرده که بخشی از پروژه‌های جدید سنگ آهن آن به دلیل کمبود نیروی کار و حساسیت‌های بیشتر مربوط به حفاظت از میراث بومی با کمی تاخیر نسبت به زمان بندی اولیه آماده خواهند شد. البته این تاخیر‌ها در حد چند هفته یا چند ماه خواهد بود. از این رو افزایش عرضه سنگ آهن با کمی تاخیر می‌تواند عطش فعلی این بازار را آرام کند. خبر مربوط به سرعت پایین راه اندازی معادن جدید غرب استرالیا در حالی منتشر شده که ریو تینتو در بخش صادرات در نیمه نخست سال پایین‌ترین عملکرد را از سال ۲۰۱۵ تاکنون داشته است.

به گزارش می‌متالز، این شرکت طوفان گرمسیری و بارش شدید باران را مقصر بخشی از کاهش ۱۲ درصدی صادرات سنگ آهن خود در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دانست که به حدود ۷۶ میلیون تن رسید. مشکلات بازار کار، اختلالات ناشی از همه گیری کرونا و اقداماتی که برای محافظت از میراث بومی صورت گرفت نیز باعث ایجاد مشکلاتی شده و هزینه‌های تولید را بالا می‌برد.

افزایش سرسام آور قیمت سنگ آهن که سه برابر قیمت اوایل سال ۲۰۱۹ رسیده به معنای سود بیشتر سهام داران این شرکت در سال جاریست. البته از طرفی تولید برزیل بار دیگر درحال افزایش است در حالی که چین فعالانه به دنبال راه‌هایی برای پایین آوردن قیمت کومودیتی‌ها است که این عوامل هم می‌توانند بازار را برای ریو تینتو کساد کنند. اکثر تحلیلگران بر این باورند که قیمت سنگ آهن به محض ورود عرضه جدید به بازار از جانب استرالیا، برزیل و سایر کشور‌ها شروع به کاهش خواهد کرد.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده