تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۲۱۸۸۵۵
سرویس خبر : انرژی

دستاورد جدید مپنا در زمینه ذخیره برق/ علی آبادی: همه مردم باید یک منبع ذخیره برق در خانه هایشان داشته باشند

‌می‌متالز - مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه "همه مردم باید یک منبع ذخیره برق در خانه هایشان داشته باشند"، گفت: مپنا اقدام به پیاده سازی یکی از هایتک‌ترین سیستم‌های ذخیره انرژی در مقیاس مگاوات با عنوان سامانه ذخیره انرژی (ESS) کرده است.

به گزارش می‌متالز، عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا در حاشیه رونمایی از اولین ایستگاه شارژ خورشیدی خودروی برقی در ایران اظهار داشت: منابع عظیم نفت و گاز کشور باید استخراج شده و به ثروت مولد برای کشور تبدیل شوند.

وی افزود: اینکه با فروش خام نفت و گاز، هزینه‌های جاری را تأمین کنیم و یا منابع نفتی و گازی را به صورت خام برای نسل‌های آینده باقی بگذاریم، هیچ کدام رویکرد درستی نیست، بلکه باید این ثروت خدادادی را تبدیل به ثروت مولد برای کشور کنیم و با توسعه‌ای که از درآمد‌های نفتی و گازی به وجود می‌آوریم، ثروت آفرینی کنیم.

علی آبادی با بیان اینکه "خودروی برقی یک اقدام زیست محیطی است"، گفت: با تولید ایستگاه‌های شارژ خورشیدی می‌توانیم، در مناطق دورافتاده و کویری هم ایستگاه شارژ خودرو احداث کنیم و مردم با خودرو‌های برقی تا این مناطق هم بدون مشکل تردد کنند.

وی خاطرنشان کرد: مپنا در حال سازماندهی یک سامانه عظیم تبدیل و تولید انرژی الکتریکی برای خودرو‌ها است که تاکنون چنین سامانه‌ای نداشتیم؛ در این خصوص با خودروسازان مختلف مذاکره کرده ایم و برخی مذاکرات منجر به همکاری شده است.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به وقوع خاموشی‌های متعدد در تابستان امسال گفت: نامتوازن بودن مصرف برق در زمان‌های مختلف و نامتوازن بودن تولید و مصرف در ساعات پیک، موجب شده در ساعات پیک با کمبود برق مواجه شده و در ساعات غیرپیک، برق زیاد داشته باشیم.

وی ادامه داد: در برخی نقاط که دسترسی مستمر به آب وجود ندارد، از مخازن ذخیره آب استفاده می‌کنند به طوری که وقتی آب هست، این مخازن را برای نیاز خود در زمان‌هایی که آب نیست، پر می‌کنند؛ می‌توان کار مشابهی را برای برق انجام داد.

علی آبادی تصریح کرد: همه مردم باید یک منبع ذخیره برق در خانه هایشان داشته باشند؛ در این خصوص درحال حاضر باتری‌های UPS در بازار موجود هست، اما مپنا اقدام به پیاده سازی یکی از هایتک‌ترین سیستم‌های ذخیره انرژی در مقیاس مگاوات با عنوان سامانه ذخیره انرژی (ESS) کرده که این سامانه امکان نصب بر روی شبکه خانگی و صنایع را داشته و کارآیی آن بدین صورت است که زمانی که ساعات غیر پیک و یا ساعات شبانه هست، برق در این سامانه ذخیره شده و در ساعات پیک و یا ساعات قطعی برق، امکان استفاده از برق ذخیره شده وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده