تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۲۱۳۰۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

افزایش فروش خودرو‌های برقی در چین

‌می‌متالز - سیاست چین در ارتقاء خودرو‌های پاک‌تر باعث رونق فروش خودرو‌های برقی در این کشور شده است.

به گزارش می‌متالز، فروش خودرو‌های برقی در شرکت‌های ‏لی اوتو و ایکس پنگ چین نسبت به سال گذشته سه برابر و فروش شرکت نیو دو برابر شده است. افزایش تقاضا برای خودرو‌هایی که از انرژی‌های جدید استفاده می‌کنند، آن هم در بزرگترین بازار خودرو در جهان، عامل این رونق بوده است.

افزایش فروش در ماه جولای به دنبال افزایش ظرفیت تولید خودرو‌های برقی در چین به خاطر سیاست این کشور در ارتقاء خودرو‌های پاک تر، اتفاق افتاده است.

سهام شرکت ایکس پنگ ۸.۹ درصد افزایش یافته و به ۴۴.۱۲ دلار رسیده که بالاترین رقم طی دو هفته گذشته است. سهام شرکت لی اوتو هم با یک افزایش ۶.۱ درصدی به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته یعنی ۴۴.۱۲ دلار رسیده است. سهام شرکت نیو ۴.۷ درصد بالا رفته و ۴۶.۷۸ دلار ثبت شده است.

این سه شرکت چینی با شرکت تسلا که بازار خودرو‌های برقی را در چین در اختیار دارد رقابت می‌کنند.

شرکت نیو که تولیدکننده خودرو‌های ES۸ و ES۶ است، اعلام کرد در کل، ۷۹۳۱ خودرو در جولای فروخته که ۱۲۴.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. فروش این شرکت نسبت به ۲۰۲۰ بیش از ۴ برابر شده است.

شرکت ایکس پنگ، سازنده خودرو‌های سدان P۷ و G۳، یک افزایش ۲۲۸ درصدی را تا ۸۰۴۰ خودرو گزارش داده است.

شرکت لی اوتو که تولید کننده خودرو‌های شاسی بلند لی وان است، ۸۵۸۹ خودرو در ماه گذشته تولید کرده که ۲۵۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این افزایش فروش در شرایطی صورت گرفته که فروش جهانی خودرو به خاطر کمبود ریز تراشه‌ها در خطر قرار دارد و خودروسازان مجبور شده‌اند تولید خود را پایین آورده و کارخانه‌ها را تعطیل کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده