تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۲۲۳۰۵۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

رکود بازار جهانی خودرو به خاطر کمبود ریز تراشه و گسترش کرونا

‌می‌متالز - حدود ۶۴۶۳ میلیون خودرو در ماه گذشته میلادی در سراسر جهان فروخته شده است که یک کاهش ۶ درصدی را نسبت به ژوئیه ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، دیدترین اطلاعات شرکت ال ام سی نشان می‌دهد فروش خودرو‌های سبک جدید در سراسر دنیا ۶.۳ درصد در ماه ژوئیه نسبت به همین ماه در ۲۰۲۰ کاهش داشته است. این شرکت مستقر در میشیگان آمریکا پیش‌بینی‌های مربوط به صنعت خودرو را ارائه می‌دهد.

در این بین، فروش خودرو‌های سبک جدید در سراسر دنیا ۲۲ درصد در شش ماه اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

طبق گزارش این شرکت، حدود ۶۴۶۳ میلیون خودرو در ماه گذشته میلادی در سراسر جهان فروخته شده است که یک کاهش ۶ درصدی را نسبت به ژوئیه ۲۰۲۰ نشان می‌دهد، یعنی زمانیکه ۶۸۹۹ میلیون خودرو فروخته شده بود.

در این گزارش آمده است: «کمبود نیمه رسانا‌ها روند بهبود فروش خودرو در اروپا را کند کرده است و تاثیر آن بر ذخایر خودرو در آمریکا متوسط قیمت معاملات را بالا برده است».

متخصصان این شرکت عقیده دارند افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا دورنمای بازار خودرو در بخش‌هایی از آسیا را بدتر می‌کند. چین همچنان با فروش ۱۸۴۲ میلیون خودروی جدید در ژوئیه در رتبه اول دنیا قرار دارد، ولی این رقم هم ۱۰ درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته کاهش داشته است.

این شرکت انتظار دارد گسترش سریع کرونای دلتا در سراسر چین و وضع محدودیت‌های اجتماعی به ضرر فعالیت‌های اقتصادی و فروش خودرو باشد.

آمریکا پس از چین در رتبه دوم فروش خودرو‌های جدید قرار دارد. فروش خودرو در این کشور ۳.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۱۲۷۸ میلیون خودرو رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده