تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۲۳۱۸۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی‌کیا:

دولت سیزدهم زمینه هجرت نقدینگی از بازار خودرو را فراهم کند

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: دولت سیزدهم باید زمینه هجرت نقدینگی از بازار خودرو را فراهم کند، زیرا با تحقق این مهم تنها مصرف‌کننده واقعی به سراغ خرید خودرو می‌رود.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا با انتقاد از گرانی خودرو در بازار، گفت: دولت سیزدهم باید زمینه هجرت نقدینگی از بازار خودرو را فراهم کند، زیرا با تحقق این مهم تنها مصرف‌کننده واقعی به سراغ خرید خودرو می‌رود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بازار خودرو نصیب سوداگران شد، افزود: با هدایت نقدینگی به سمت تولید و عرضه خودرو در بورس که طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم است، می‌توان زمینه حذف سوداگران از بازار را فراهم کرد.

بخشی از کاهش تیراژ تولید خودروسازان ناشی از قطعی برق است

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در عرضه خودرو در بورس باید سقف قیمتی مشخص کرد تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بخشی از کاهش تیراژ تولید خودروسازان را ناشی از قطعی برق دانست و ادامه داد: برخی از شیفت‌های روزانه این شرکت‌ها به دلیل مشکلات ناشی از قطعی برق تعطیل شده بود و این واحد‌ها تنها در شیفت‌های شبانه مشغول تولید بودند که با رفع مشکل مذکور تولید به روال عادی بر می‌گردد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده