تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۵
بازدید: ۱۰۰۳
کد خبر: ۲۲۳۱۴۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

افزایش قیمت عجیب ۳ خودروی داخلی / رشد قیمت خودرو چگونه متوقف می‌شود؟

‌می‌متالز - قیمت خودرو دوباره دستخوش تغییر شد. با آن که نمایشگاه‌ها تعطیل است و معامله‌ای شکل نمی‌گیرد، اما سه خودرو پراید، کوییک و پژو ۲۰۶ در بازار عجیب گران شد. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تائید این خبر گفت: جو روانی منطقه و همچنین افزایش قیمت دلار خودرو را گران کرد.

به گزارش می‌متالز، ورود سفته بازان و دلالان به بازار، خودرو را گران کرد. البته عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان در افزایش قیمت خودرو بی‌تاثیر نبوده است. فروشندگان خودرو می‌گویند به دلیل تحولات منطقه و قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، قیمت دلار افزایش یافت و جو روانی آن در بازار خودرو تاثیر گذاشت.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو توضیح داد: تمام بنگاه‌های فروش خودرو و تمام مراکز شماره‌گذاری خودرو به دلیل موج پنجم کرونا تعطیل هستند، اما خودرو تحت تاثیر جو روانی و قیمت دلار گران شده است.

مهدی دادفر گفت: قیمت خودرو‌های ایرانی همچنان در روز‌های آینده به دلیل کمبود قطعه، عدم واردات خودرو و توقف در عرضه خودرو‌ها روند افزایشی دارد.

او ادامه داد: قیمت پژو ۲۰۶ روزانه در حال تغییر است. حتی زمانی که نمایشگاه‌ها بسته است و معامله‌ای شکل نمی‌گیرد. به عنوان مثال روز سه شنبه ۲۶مرداد ۱۴۰۰ قیمت پژو ۲۰۶ با شش میلیون تومان افزایش نسبت به روز دوشنبه با قیمت ۲۵۳ میلیون تومان معامله شد.

پراید چقدر گران شد؟

قیمت کوییک هم حتی رکورد شکست. در معاملات روز شنبه ۲۳مرداد ۱۴۰۰ کوییک دنده‌ای با قیمت ۱۵۸ میلیون تومان معامله شد، اما در روز سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ این خودرو با ۱۶ میلیون تومان افزایش با قیمت ۱۷۴ میلیون تومان فروخته شده است.

پراید ۱۱۱ هم در مدت مورد اشاره با قیمت ۱۵۵ میلیون تومان معامله شده است که این خودرو هم در مقایسه با روز شنبه ۱۲ میلیون تومان افزایش را تجربه کرده است. فروشندگان خودرو می‌گویند تا زمانی که قیمت دلار افزایش داشته باشد، گرانی خودرو هم در بازار تداوم دارد.

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان روز دوشنبه گفته بود: «تولید پژو ۲۰۶ متوقف نشده است. وقتی بیش از ۱۰۰ هزار خودرو ناقص کف انبار‌ها دپو شده روند عرضه خودرو به بازار با اختلال مواجه می‌شود و طبیعی است وقتی یک قلم قطعه نباشد خودروسازان هم نمی‌توانند آن خودرو را به موقع به بازار تحویل دهند.»

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده