تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۴۱۶
کد خبر: ۲۱۹۰۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پست بانک و صندوق توسعه ملی امضا نمودند؛

تخصیص اعتبار ۵۰۰میلیاردریالی به این بانک برای پرداخت تسهیلات

‌می‌متالز - با امضای قرار داد همکاری پست بانک باصندوق توسعه ملی، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات به طرح‌های آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست واقع در مناطق برخوردار به این بانک تخصیص یافت.

به گزارش می‌متالز، مطابق قرار داد امضا شده تسهیلات مذکور به فعالیت‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی در بخش‌های خصوصی، تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیر دولتی بخش صنعت و معدن (به استثنای بخش ساخت مسکن) واقع در مناطق برخوردار اعطا از سوی پست بانک ایران پرداخت خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید:نرخ سود تسهیلات پرداختی به متقاضیان ۱۴ درصد بوده و دوره مشارکت حداکثر ۱۲ ماه و دوره بازپرداخت و تنفس حداکثر ۶۰ ماه می‌باشد. گزارش فوق حاکی است، فعالیت‌های واجد الویت و قابل قبول برای اعطا تسهیلات شامل: احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه‌ای، طرح‌ها و فعالیت‌های زیر بخش شیلات؛ پرورش ماهیان دریایی در قفس، گرم آبی، سرد آبی، خاویاری، میگو و تجهیزات صیادی، خدمات مکانیزه کشاورزی، طرح‌های نوسازی واحد‌های دام و طیور و آبزیان که در زنجیره تولید قرار دارند، کشت گیاهان دارویی و طرح‌ها و فعالیت‌های اصلاح، نوسازی، جایگزینی و احداث باغات به ویژه نخلیات و مرکبات می‌شود.

بنابر این گزارش سهم آورده متقاضی در طرح‌های بخش آب و کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و طرح‌های بخش تعاونی حداقل معادل حداقل معادل ۲۰ درصد کل هزینه و برای بنگاه‌های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیر دولتی حداقل معادل ۳۵ درصد کل هزینه طرح بوده و در مناطق مشمول اعمال نرخ ترجیحی، ۵ واحد درصد کمتر از از نرخ‌های مورد اشاره خواهد بود.

شایان ذکر است کلیه متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره گیری از تسهیلات مذکور به شعب پست بانک ایران در سراسر کشور مراجعه نمایند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده