تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۱۹۳۵۶
سرویس خبر : انرژی

واردت نفت هند به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه رسید

‌می‌متالز - داده‌های تجاری نشان می‌دهد محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدیدی که برای مقابله با شیوع کرونا وضع شده، در ماه گذشته باعث شده تا واردات نفت خام سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان با سقوط شدیدی همراه شود.

به گزارش می‌متالز، داده‌های تجاری نشان می‌دهد محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدیدی که برای مقابله با شیوع کرونا وضع شده، در ماه گذشته باعث شده تا واردات نفت خام سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان با سقوط شدیدی همراه شود.

این کشور در ماه ژوئن ۳.۹ میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرد که این میزان نشان‌دهنده سقوطی ۷ درصدی نسبت به ماه گذشته است.

تقاضای سوخت هند در ماه‌های فوریه و مارس با رشد ثابتی روبرو شد، اما سپس با موج دوم کرونا و وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای سختگیرانه در ماه‌های آوریل و می‌با سقوط سنگینی همراه بود.

این شرایط باعث شد تا پالایشگاه‌های هند نتوانند محصولات خود را بفروشند و در نتیجه ذخایر انبار‌های آن‌ها بالا رفت.

منابع آگاه به رویترز خبر دادند که با توجه به بالا بودن سطح ذخایر انبار‌های پالایشگاه‌های هند، واردات نفت خام توسط این پالایشگاه‌ها افت کرده است.

همچنین این منابع تاکید کردند که به علت حاشیه سود پایین، بازار صادرات این پالایشگاه‌ها ضعیف بوده است.

با این حال طبق داده‌هایی که از پهلوگیری نفتکش‌ها به دست آمده با وجود افت واردات نفت نسبت به ماه گذشته، واردات نفت هنوز نسبت به سال گذشته (قرنطینه اول کرونا) ۲۲ درصد بالاتر است.

عراق و به دنبال آن عربستان سعودی و امارات متحده عربی همچنان به عنوان تامین‌کنندگان اصلی نفت خام هند به حساب می‌آیند.

سهم واردات نفت خام هند از خاورمیانه از کل واردات نفت خام این کشور در ماه ژوئن به ۵۹ درصد رسید. این در حالی است که این میزان در ماه گذشته ۵۳ درصد بود.

 

منبع: صنعت کار

عناوین برگزیده