تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۱۹۴۴۸
‌می‌متالز - روند افزایشی تقاضای خودرو‌های برقی موجب شده شرکت‌های معدنی کوچک تولید کننده لیتیوم، کبالت و فلزات خاکی کمیاب که خودروسازان به آن‌ها وابسته اند، به دنبال توسعه معادن و ایجاد ظرفیت‌های پردازش فلزات در اروپا باشند تا وابستگی به چین را کمتر کنند.

به گزارش می‌متالز، حال تلاش‌های امریکا و اروپا برای ایجاد یک زنجیره تأمین امن و مستقل برای مواد معدنی کلیدی مورد استفاده در وسایل نقلیه برقی، توربین‌های بادی و موتور‌های هواپیما سرعت گرفته است، زیرا همه گیری کرونا منجر به تعطیلی‌های بسیار و کمبود این مواد شده است.


به گزارش فولاد ایران، همچنین با تحت فشار قرار گرفتن شرکت‌ها برای کاهش انتشار کربن، راه اندازی خطوط پردازش فلزات در داخل این قاره و بدون نیاز به طی مسافت زیاد، خود یک هدف زیست محیطی است.


تاکنون حداقل چهار شرکت کوچکتر در حال ساخت تاسیسات برای پردازش سنگ معدن در مناطق ویژه اقتصادی اروپا طی پنج سال آینده هستند و برنامه ریزی‌های بیشتری برای ساخت معادن در این قاره و فرآوری مواد در محل در دست انجام است. از طرفی اروپا زادگاه خودروسازانی از جمله فولکس واگن، بی ام و، استلانتیس رنو و همچنین تأمین کنندگان قطعات خودرو است که از جانب اتحادیه اروپا تحت فشارند که مواد اولیه مورد نیاز را از بازار داخلی تامین کنند.


عناصر خاکی کمیابی، چون نئودیمیم، پرازودیمیم، تربیوم و دیسپروزیم، برای ساخت مگنت در موتور خودرو‌های برقی، توربین‌های بادی و سایر دستگاه‌های با فناوری پیشرفته استفاده می‌شود که چین در حال حاضر ۹۸ ٪ از عرضه جهانی آن را در دست دارد. در این بین شرکت‌هایی در این زمینه موفق خواهند شد که بتوانند هزینه تولید را پایین نگه دارند.

منبع: پایگاه خبری فولاد  ایران