تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۴
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۲۱۹۴۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آخرین قیمت دلار پیش از امروز اول مرداد / پیش‌بینی‌ها از بازار دلار چیست؟

‌می‌متالز - بازار ارز در آخرین روز تیر ۱۴۰۰ شاهد ثبات قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی امروز هم در جایگاه ۲۴ هزار و ۵۲۰ تومان قرار گرفت و نسبت به دو روز قبل تغییر نکرد.

به گزارش می‌متالز، پنجشنبه ۳۱ تیر، قیمت دلار در صرافی ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ اعلامی ۲۴۰۵۹ تومان ثبت شده است. همچنین نرخ خرید دلار ۲۳۵۸۲ تومان اعلام شده است.

قیمت یورو نیز بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ اعلامی، ۲۸۷۸۳ تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید یورو در این صرافی ۲۸۲۱۴ تومان تعیین شده است.

قیمت دلار بازار آزاد در هفته گذشته مرز ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان را تحت تاثیر اخبار مربوط به برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها از دست داد و در آخرین ساعات معاملات روز پنج‌شنبه ۲۴ تیر ماه روی ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت. دلار هفته اخیر را با قیمت ۲۴ هزار و ۷۷۰ تومان شروع کرد.

مرز حساس پایینی دلار بعد از افت به زیر سطح ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان، سطح ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان عنوان می‌شد، قیمت دلار در روز دوشنبه رقم‌هایی زیر این سطح را نیز به ثبت رساند، اما در مقابل از دست دادن این مرز مقاومت کرد و به بالای مرز حساس بازگشت. برای کنترل بیماری کرونا تهران به مدت ۶ روز از روز سه‌شنبه ۲۹ تیر ماه تعطیل شد. با این وجود معاملات محدودی در روز سه‌شنبه انجام شد، قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات روز سه‌شنبه در حوالی ۲۴ هزار و ۵۲۰ تومان قرار گرفت.

بازار ارز در آخرین روز تیر ۱۴۰۰ شاهد ثبات قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی امروز هم در جایگاه ۲۴ هزار و ۵۲۰ تومان قرار گرفت و نسبت به دو روز قبل تغییر نکرد.

اخبار تاثیرگذار بر قیمت دلار/ پیش‌بینی مردم از آینده بازار ارز
۲ پیام تلفنی مهم برای قیمت دلار
در میان چنین نگرانی‌هایی، دو تماس تلفنی مقامات ایرانی با مقامات خارجی کمی از ابهامات بازار ارز کم کرده است و به نظر می‌رسد در آینده باید منتظر کاهش نااطمینانی‌های سیاسی در بازار خرید و فروش دلار بود.

روز گذشته ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جدید اولین گفتگوی خارجی خود را داشت و در گفتگو با نخست وزیر واتیکان بر دفاع از حقوق انسان‌ها تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری‌ها، رئیسی در این گفتگو بیان کرده است: دفاع از حقوق انسان‌ها پایه و اساس سیاست‌های ایران است. ایران و واتیکان باید در کنار مردم مظلوم و ستمدیده جهان و در برابر قدرت‌های ظالم باشند.

علاوه بر این، محمد جواد ظریف، وزیر فعلی امور خارجه نیز با همتای اماراتی خود گفتگوی تلفنی داشت.


طبق گزارش رسانه‌های مختلف در تماس تلفنی ظریف با شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات دو طرف در خصوص روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

با این روند به نظر می‌رسد احتمالا کمی از نااطمینانی‌های سیاسی بازار ارز کاسته شده و اندکی از انتظارات صعودی در قیمت دلار کاهش یافته باشد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده