تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۱۹۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«شبصیر» کشف قیمت شد/سهمیه هر خریدار فقط 126 سهم

می متالز - حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی تعداد 650 سهم اعلام شد که با توجه به استقبال 260 هزار متقاضی به هر کد معاملاتی تعداد 126 سهم تخصیص یافت.
«شبصیر» کشف قیمت شد/سهمیه هر خریدار فقط 126 سهم

به گزارش می متالز، دقایقی قبل فرایند تخصیص 33 میلیون سهم شرکت پتروشیمی قائد بصیر به قیمت هر سهم 850 تومان  به حدود 260 هزار متقاضی آغاز و در ادامه به هر کد معاملاتی متقاضی تعداد 126 سهم تخصیص یافت.

بر اساس این گزارش امروز سه شنبه تعداد 33 میلیون سهم شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران و در نماد معاملاتی "شبصیر" به روش ثبت سفارش عرضه شد.

خرید صرفاً توسط کارگزاران دارای مجوز فعالیت در فرابورس صورت گرفت و دوره ثبت سفارش ازساعت 10 صبح امروز آغاز و تا ساعت 12 ادامه داشت.

دامنه قیمت در ثبت سفارش از مبلغ 8,000 ریال تا مبلغ 8,500 ریال تعیین شده بود و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی تعداد 650 سهم اعلام شد که با توجه به استقبال 260 هزار متقاضی به هر کد معاملاتی تعداد 126 سهم تخصیص یافت.

ثبت سفارش با کد گروهی در این عرضه اولیه مجاز نبود و مدیر عرضه، متعهد خرید و سقف تعهد نیز شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا اعلام شد.

فرابورس ایران پیش از ظهر امروز اعلام کرده بود «با آنکه فرایند کشف قیمت و عرضه اولیه این سهم به پایان نرسیده اما در سقف دامنه قیمتی سقف سفارش یعنی 8500 ریال تعداد 89 هزار و 590 خریدار در این عرضه مشارکت کرده‌اند.»

به این ترتیب هفتمین عرضه اولیه سهام فرابورس ایران در امسال با کشف قیمت 850 تومانی هر سهم "شبصیر" و تخصیص تعداد 126 سهم به حدود 260 هزار متقاضی پایان یافت.

گفتنی است شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر در فهرست جدید تحریم‌های خزانه داری آمریکا اعلام شده است. این شرکت متعلق به هلدینگ تدبیر  انرژی متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار دارد.

عناوین برگزیده