تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۱۹۵۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز مذاکرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مورد ایجاد منطقه آزاد

‌می‌متالز - سرویس مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا اعلام کرد که مذاکرات در مورد ایجاد منطقه تجارت آزاد دائمی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) آغاز شده است.

به گزارش می‌متالز، سرویس مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا اعلام کرد که مذاکرات در مورد ایجاد منطقه تجارت آزاد دائمی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) آغاز شده است.

به گفته این کمیسیون، جلسه هیات‌های نمایندگی ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا که مسئول مذاکره برای امضای توافق نامه تجارت آزاد هستند، در تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، توافق نامه جدید جایگزین توافق موقتی خواهد شد که از اکتبر ۲۰۱۹ به اجرا درآمده است. در این دیدار، طرفین در مورد پیش نویس مشخصات فنی مذاکرات آینده و در مورد محتوای احتمالی سند تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین در مورد تعهدات جدید همکاری در مقایسه با توافقنامه موجود به توافق رسیدند. این وظایف جدید شامل گسترش انتخاب کالاها، حمایت از همکاری بخش‌های مختلف و شفافیت بیشتر در مراحل خرید دولت می‌شود.

آندره اسلپنف، عضو هیات مدیره (وزیر) تجارت در کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: از آنجا که طرفین رویکرد‌های مشابهی را در مذاکرات دنبال می‌کنند، می‌توان مقدار قابل توجهی کار را در مدت زمان کوتاهی انجام داد.

سرویس مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا همچنین اعلام کرد که اولین دور کامل مذاکرات در مورد امضای توافق نامه تجارت آزاد قرار است در سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده