تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۱۹۷۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقتصاد انگلیس ۶.۳ میلیارد دلار از همه‌گیری کرونا آسیب می‌بیند

‌می‌متالز - قرنطینه مردم طبق اعلان نرم افزار سرویس سلامت همگانی انگلیس زنجیده‌های عرضه را مختل کرده و ۶.۳ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور آسیب می‌رساند.

به گزارش می‌متالز، اطلاعات مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری انگلیس نشان می‌دهد اگر قوانین قرنطینه فردی طبق نرم افزار سرویس سلامت همگانی (NHS) انگلیس برداشته نشوند، اقتصاد این کشور بیش از ۴.۶ میلیارد پوند (۶.۳ میلیارد دلار) از همه گیری کرونا آسیب خواهد دید.

از نوزدهم جولای یعنی روز آزادی کرونا در انگلیس، افزایش موارد ابتلا به این ویروس نشان می‌دهد تعداد روزافزونی از مردم با توجه به این نرم افزار باید قرنطینه شوند که باعث ایجاد اختلال در زنجیره‌های عرضه خواهد شد. آمار منتشر شده توسط سرویس سلامت همگانی انگلیس از هشتم تا چهاردهم جولای نشان می‌دهد ۶۰۷۴۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ باید قرنطینه شوند.

دولت انگلیس باید بازبینی این نرم‌افزار را تسریع کند، چون معافیت‌های معرفی شده برای کارگران بخش‌های اصلی، هزینه کلی را تنها ۳۰۰ میلیون پوند طی این دوره پایین می‌آورد، ولی می‌توان این قوانین را برای کسانی که دومین دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند برداشت.

اقتصاد انگلیس نشانه‌هایی از رکود را در جولای داشته است. نگرانی در مورد برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی و افزایش موارد ابتلا، تعداد نیروی کار در این کشور را پایین آورده است. شاخص مدیران خرید در انگلیس به طرز غیرمنتظره‌ای به پایین‌ترین رقم از ماه مارس رسیده است.

در این بین شهردار لندن از دولت خواسته قوانین قرنطینه را برای افراد واکسینه شده که با مبتلایان به این ویروس در ارتباط بوده‌اند بردارد. پایتخت انگلیس با مشکلات عمده‌ای مواجه شده است.

سیاستمداران و دانشمندان حالا نگرانند مردم این نرم‌افزار رسمی را از گوشی‌های همراه خود حذف یا آن را خاموش کنند تا مجبور به قرنطینه فردی نشوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده